۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

بوفون افشا کرد؛ چند مرتبه نزدیک بود از یوونتوس بروم/ همه‌چیز را برای فرزندانم توضیح دادم

جانلوئیجی بوفون در سال ۲۰۲۳ اعلام بازنشستگی کرد و در مصاحبه اخیرش در مورد باشگاه‌هایی که ممکن بود به آنها بپیوندد توضیح داد.
کد خبر : ۶۵۶۲۴۶

به گزارش صراط به نقل از خبرورزشی جانلوئیجی بوفون درباره باشگاه‌های مختلفی که ممکن بود به آنها بپیوندد و از یوونتوس جدا شود، صحبت کرد. این دروازه‌بان سابق که در حال حاضر عضو کادر فنی تیم ملی ایتالیا تحت مربیگری لوچیانو اسپالتی است، در مجموع ۱۹ سال از دوران بازی خود را با بیانکونری گذراند و ۶۸۵ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد.

بوفون استعدادی هیجان‌انگیز در پارما بود و در سال ۲۰۰۱ به یوونتوس منتقل شد و ۱۰ اسکودتو در تورین و همچنین جام جهانی ۲۰۰۶ با ایتالیا و ۶ قهرمانی در کوپا ایتالیا را به دست آورد. او در آگوست ۲۰۲۳ پس از دو سال حضور در اولین باشگاهش کفش‌هایش را آویخت.

از بوفون در گفت‌وگو با لاریپابلیکا در مورد باشگاه‌های مختلفی که در طول دوران طولانی بازی‌اش نزدیک بود با آنها قرارداد امضا کند، سوال شد. دروازه‌بان سابق یووه پاسخ داد: «در سال ۲۰۰۱ تقریبا آماده رفتن به رم از پارما بودم و فقط بر سر جزئیات نهایی توافق حاصل نشد. بعد هم بارسلونا. اما در نهایت به یووه رفتم. در سال ۲۰۰۵ یک باشگاه خارجی بزرگ من را می‌خواست، اما به پیشنهاد آنها فکر نکردم. در سال ۲۰۱۱ دوباره به رم نزدیک بودم، مونتالی با من تماس گرفت، او را دوست داشتم و در یووه اوضاع کمی به هم ریخته بود. اما پس از آن کونته آمد و حضور من را تایید کرد. دفعه دوم خیلی به آتالانتا نزدیک بودم.»

بوفون در ادامه افزود: «انتخاب‌هایم مثل پاریس، مثل برگشتن به یووه، مثل دروازه‌بان دوم شدن در یووه به مدت دو سال، مثل رفتن به سری B برای پارما، دلیل این کارها را به فرزندانم توضیح دادم و امیدوارم بتوانند از تجربیات و میراثی که به آنها منتقل کردم نتیجه خوبی بگیرند.»