۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴

سهمیه پذیرش معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان به ۲ هزارنفر رسید

سهمیه پذیرش معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان به ۲ هزارنفر رسید
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده برای تامین نیروی معلم مورد نیاز مدارس عشایری، سهمیه پذیرش معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان به ۲ هزار نفر رسید.
کد خبر : ۶۵۶۱۲۰

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، علی تیرگیر مال‌خلیفه روز دوشنبه در آیین افتتاحیه جشنواره دانش آموزان و فرهنگیان عشایر فارس اظهار کرد: سهمیه جذب معلمان عشایری از دیگر دانشگاه ها نیز همچون گذشته محفوظ است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری در سطح کشور بیش از ۲۲۵ هزار دانش آموز در هفت هزار و ۳۱۹ مدرسه عشایری کشور تحصیل می کنند.

مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور ادامه داد: سهم استان فارس به عنوان زادگاه عشایر کشور، بیش از ۱۲ هزار دانش آموز است که در سه دوره تحصیلی در ۵۳۴ مدرسه عشایری استان مشغول به علم آموزی هستند.

سهمیه پذیرش معلمان عشایری در دانشگاه فرهنگیان به ۲ هزارنفر رسید

چمن مصنوعی برای ۲۳ مدرسه عشایری کشور ایجاد می‌شود

وی ادامه داد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش می شود تا بندهای اساسنامه مدارس عشایری که تا کنون مغفول مانده را در سال تحصیلی جدید اجرایی کنیم.

تیرگیر مال خلیفه اعلام کرد: ایجاد چمن مصنوعی برای ۲۳ مدرسه عشایری در سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور اضافه کرد: به منظور ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی، امسال بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب بین دانش آموزان عشایر توزیع می‌شود.

تیرگیر اظهار کرد: اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تأکید دارد و اردوی بزرگ معلمان و دانش آموزان عشایری فارس نیز به منظور تحقق ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و در رشته های مختلف مهارتی برگزار می شود که تاثیر بسزایی در شناسایی و بروز استعدادهای دانش آموزان خواهد داشت.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، گفت: حضور دانش آموزان از نقاط مختلف استان فارس در این جشنواره و رقابت آنها با یکدیگر زمینه تبادل تجربه و گذراندن اوقات شاد و مفرح بخشی در کنار یکدیگر را برای فرزندان عشایر فراهم کرده است.

ششمین اردوی بزرگ دانش آموزان ومعلمان عشایری استان فارس با شرکت ۳۵۰ دانش آموز در منطقه دشت ارژن استان فارس برگزار شد.

برچسب ها: فرهنگیان عشایر