۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

جولان غول فناوری چینی در میان متحدان خلیجی آمریکا

جولان غول فناوری چینی در میان متحدان خلیجی آمریکا
کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس در مطلبی با عنوان جولان غول فناوری چینی در میان متحدان خلیجی آمریکا مطلبی نوشت.
کد خبر : ۶۵۱۴۰۴

به گزارش صراط، کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس در مطلبی با عنوان جولان غول فناوری چینی در میان متحدان خلیجی آمریکا نوشت:

شرکت ارتباطات «أرید» قطر و شرکت هواوی، برای توسعه شبکه‌های پایه در چند بازار اصلی به منظور راه‌اندازی نسل ۵.۵G اینترنت توافق امضا کردند.

برپایه این شراکت، شبکه‌های پایه «أرید» در کشور‌های قطر، کویت، عمان، عراق، تونس، الجزایر و مالدیو به‌روزرسانی خواهد شد، تا زمینه راه‌اندازی ۵.۵G در آینده فراهم شود.

أرید و هواوی همچنین برای به‌روزرسانی و ارتقاء تمام شبکه‌های پایه به نسل ۵.۵G همکاری خواهند کرد.

هواوی هفته پیش نیز از امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ارتباطات کویت، برای راه‌اندازی نخستین شهر هوشمند کویت، اینترنت ۵.۵G، و نیز راه‌اندازی مرکز ملی امنیت سایبری کویت خبر داده بود.

این درحالیست که پیش از این، حضور شرکت‌های فناوری چینی، به‌ویژه هواوی در امارات، به یکی از کانون‌های اصلی بروز تنش میان ابوظبی و واشنگتن تبدیل شده بود؛ تا جایی که دولت آمریکا ازجمله به همین بهانه، از تحویل جنگنده‌های F-۳۵ به امارات خودداری می‌کرد.

غول فناوری هواوی که در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته، اکنون حضور فعالی در کشور‌های عربی خلیج فارس دارد؛ که از متحدان نزدیک ایالات متحده به شمار می‌روند.

آن‌چه به حساسیت موضوع می‌افزاید، حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشورهاست؛ و حال باید دید واکنش واشنگتن به فتح یک‌به‌یک هم‌پیمانان خلیجی‌اش، به دست غولی که دیروز از خاک خود رانده بود، چیست.

خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم