۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

وزیر ارشاد: مخالف کارهای شعاری و تزئینی در حوزه مسجد هستم

وزیر ارشاد: مخالف کارهای شعاری و تزئینی در حوزه مسجد هستم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که باید خبرنگار مسجدی تربیت کنیم، گفت: مخالف کارهای شعاری و تزئینی در حوزه مسجد هستم
کد خبر : ۶۵۰۷۵۹

به گزارش صراط به نقل از فارس ، نشست خبری افتتاح مرکز ارتباطات مردمی مساجد (همراه مسجد) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز ۱۸ اسفندماه همزمان با سی و یکمین سالروز تأسیس این ستاد در ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: امروز سی‌ و یکمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و تقارن این روز با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیرم. رونق کرسی‌های تلاوت و پایگاه‌های قرآنی مساجد به ویژه در ماه رمضان از برنامه‌های مهم ماست. امسال ۴۰۰۰ پایگاه قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد و چند روز قبل نیز در مسجد جامع سنندج ۳۰ هزارمین کرسی تلاوت مسجدی را برگزار کردیم و این نشان دهنده لبیک گفتن مساجد کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پایگاه قرآنی بودن مساجد است.وی افزود: تغییراتی در پوسته و لوگوی خبرگزاری شبستان که بازوی قدرتمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، ایجاد کردیم. امیدواریم بتوانیم رسالت خودمان را که رساندن صدای مسجد و بچه‌های مسجد به گوش دیگران است به خوبی انجام دهیم.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد از یک نهال به شجره طیبه تبدیل شده است. حوزه مسجد، حوزه اصلی یک جامعه دینی است. انقلاب اسلامی از دل مساجد شکل گرفت و در دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان و امدادگران همین مسجدی‌ها بودند. توقع من در حوزه مسجد بالاست و باید عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. من مخالف هر نوع کار تزئینی و شعاری درباره مساجد هستم.وی افزود: در مساجد باید خبرنگار مسجدی تربیت کنیم. یک خبرنگار مسجدی برای انعکاس اتفاقات مسجد بسیار مؤثر است. کانون‌های مساجد ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند برای مثال کانو‌ن‌ها باید پیشتاز کمک به سیل‌زدگان سيستان و بلوچستان باشند. کانون‌ها باید بازوی اصلی شورای فرهنگ عمومی باشند. اگر بتوانیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم در همه زمینه‌های فرهنگ وهنری حرف برای زدن داریم.
در پایان این مراسم از لوگو و پوسته جدید خبرگزاری شبستان رونمایی شد
برچسب ها: مسجد فرهنگ