۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
با مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات؛

خداحافظی قالی‌باف با ریاست مجلس/ "تراول گیت" و "مهاجرت اسحاق" نسخه چنار را در هم پیچید

خداحافظی قالی‌باف با ریاست مجلس/
جالب اینجاست که تاکنون هرچه افراد به قالی باف نزدیک تر بوده اند، ظاهرا از مجلس دورتر شده اند. مثلا نام سعید احدیان توزیع کننده تراول های مجلس، به عنوان یکی از نزدیکترین افراد به شخص قالی باف، در بین 30 نفر اول دیده نمی شود. حتی نزدیکان حدادعادل هم به دلیل موضع چناری این پدرخوانده لیست، از راهیابی به مجلس جا ماندند.
کد خبر : ۶۵۰۲۳۳

به گزارش پایگاه خبری صراط، انتشار نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات مجلس در تهران نشان می دهد نه تنها لیست حامیان محمدباقر قالی‌باف در تهران از سایر لیست ها عقب افتاده بلکه حتی خودِ قالی‌باف هم در اتفاقی قابل توجه فعلا در رتبه چهارم قرار گرفته و حتی از فردی مانند امیرحسین ثابتی که تمام تجربه سیاسی اش به مصاحبه با چند  چهره مشهور خلاصه می شود هم عقب افتاده است.


در لیست اولیه نتایج انتخابات که از شمارش ۱۹۶۰ شعبه شامل حدود 40 درصد از شعبه های حوزه تهران به دست آمده، به جز خود قالی باف، صرفا 6 نفر از لیست کاندیداهای اختصاصی شانا یعنی نامزدهای منتحب قالی باف و حداد عادل شامل کوثری، سلیمی، نجابت، تقی پور، روح الامینی و شریعتی دیده می شوند و سایر افراد از لیست های دیگر از جمله لیست پایداری، لیست شورای وحدت و لیست امنا و لیست جبهه صبح ایران انتخاب شده اند.

جالب اینجاست که تاکنون هرچه افراد به قالی باف نزدیک تر بوده اند، ظاهرا از مجلس دورتر شده اند. مثلا نام سعید احدیان توزیع کننده تراول های مجلس، به عنوان یکی از نزدیکترین افراد به شخص قالی باف، در بین 30 نفر اول دیده نمی شود.
حتی نزدیکان حدادعادل هم به دلیل موضع چناری این پدرخوانده لیست، از راهیابی به مجلس جا ماندند.

نتایج اولیه انتخابات در سایر حوزه های انتخابیه نیز نشان از عدم توفیق مطلوب لیست شانا و نزدیکان قالی باف دارد. مثلا در قم و مشهد، خبری از پیروزی لیست شانا نیست. در اغلب شهرهای دیگری که تاکنون نتایج اولیه آن منتشر شده نیز لیست شانا پیروزی قاطعی به دست نیاورده است.

به این ترتیب بعید است دستپخت دورهمی قالی باف و حدادعادل بتواند اکثریت مطلق مجلس را به دست بگیرد.

از طرفی، با توجه به حواشی متعدد چهار سال اخیر حول خانواده قالی باف از جمله ماجرای سیسمونی گیت و سفر دختر و دامادش به ترکیه و نیز درخواست پسرش برای اقامت در کانادا، قالی باف همان وجهه پیشین خود در میان نمایندگان مستقل مجلس را نیز تا حدی زیادی از دست داده است.

به این ترتیب به نظر می رسد باید شاهد انتخاب یک رییس جدید در مجلس دوازدهم باشیم و دیگر خبری از حضور قالی باف در صدر پارلمان نخواهد بود و چه بسا افرادی مانند محمود نبویان، صدرنشین فعلی لیست تهران و مرتضی آقاتهرانی، گزینه شمار زیادی از اصولگرایان مخالف قالی باف برای تکیه زدن بر صندلی ریاست به رقابت بپردازند.