۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

قانون عجیب کارت آبی فوتبال برای دروازه بان

قانون عجیب کارت آبی فوتبال برای دروازه بان
در صورتی که یک دروازه‌بان با کارت آبی مجازات شود، دو انتخاب برای تیم موردنظر وجود خواهد داشت: حضور یکی از بازیکنان داخل زمین در دروازه یا تعویض دائمی دروازه‌بان. چنین ایده‌ای در حال حاضر با مخالفت گسترده جامعه فوتبال همراه شده و تیم‌های انگلیسی قصد دارند مانع از اجرای آن شوند.
کد خبر : ۶۴۸۶۶۷

به گزارش پایگاه خبری صراط،  روز‌های گذشته اخباری مبنی بر تصمیم قانون‌گذاران فوتبال برای اجرای قانون کارت آبی مطرح شد. قانونی که مطابق آن بازیکنان به دلیل خطا‌های تاکتیکی و بحث و جدل با داور و سایرین به مدت ۱۰ دقیقه از بازی خارج می‌شوند.  

 تلگراف گزارش داد: اجرای قانون کارت آبی فوتبال برای دروازه‌بان‌ها محدودیت بزرگی ایجاد خواهد کرد. در صورتی که یک دروازه‌بان با کارت آبی مجازات شود، دو انتخاب برای تیم موردنظر وجود خواهد داشت: حضور یکی از بازیکنان داخل زمین در دروازه یا تعویض دائمی دروازه‌بان. چنین ایده‌ای در حال حاضر با مخالفت گسترده جامعه فوتبال همراه شده و تیم‌های انگلیسی قصد دارند مانع از اجرای آن شوند.

در پروتکل کارت آبی اخراج ده دقیقه‌ای سنگربان یک تیم پیش‌بینی نشده بود. با این حال قانون‌گذاران فوتبال تایید کرده‌اند به دلیل محدودیت در تعویض‌ها، مانند سناریوی اخراج دروازه‌بان، یکی از بازیکنان سایر نقاط باید درون دروازه قرار بگیرد. اگر تیم موردنظر روی نیمکت دروازه‌بان ذخیره داشته باشد، این بازیکن تنها به صورت دائمی وارد بازی شود.

به طور مثال؛ اگر دروازه‌بان تیم A در نیمه اول با کارت آبی مواجه شود، به مدت ۱۰ دقیقه به خارج از زمین خواهد رفت. در این صورت یکی از مدافع، هافبک یا مهاجم‌ها لباس دروازه‌بانی بر تن می‌کند یا سنگربان ذخیره به صورت دائمی وارد زمین می‌شود، البته اگر پنج تعویض تیم A به پایان نرسیده باشد!

برچسب ها: کارت آبی فوتبال
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم