۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
نتیجه شعارهای حیوان دوستی و غذارسانی؛

جولان سگهای ولگرد در خیابان‌ها

جولان سگهای ولگرد در خیابان‌ها
با سرد شدن هوا هجوم سگهای ولگرد به داخل شهر بیشتر شده و مهم‌ترین نکته آن، حمله و آسیب رسیدن به آدم‌هاست. گواه این حرف هم ویدیوها و تصاویر متعددی است که از حمله گروهی یا تکی سگ‌های خیابانی به مردم می‌شنویم؛ از کودک یاسوجی تا خانمی در تبریز که تصاویرشان منتشر شده، نشان از بحران امنیتی می‌دهد که کنترل کردن آن اهمیت زیادی دارد.
کد خبر : ۶۴۸۲۰۳

به گزارش صراط به نقل از تبیان،  با سرد شدن هوا هجوم سگهای ولگرد به داخل شهر بیشتر شده و مهم‌ترین نکته آن، حمله و آسیب رسیدن به آدم‌هاست. گواه این حرف هم ویدیوها و تصاویر متعددی است که از حمله گروهی یا تکی سگ‌های خیابانی به مردم می‌شنویم؛ از کودک یاسوجی تا خانمی در تبریز که تصاویرشان منتشر شده، نشان از بحران امنیتی می‌دهد که کنترل کردن آن اهمیت زیادی دارد.

نکته مهم این است که بارها از کارشناسان محیط زیست و دامپزشک‌ها شنیده‌ایم که غذا دادن به حیوانات بی‌سرپرست کار اشتباه و غیرقانونی است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته جریمه هم دارد! 

غذارسانی جدا از اینکه ممکن است به حیوان آسیب جسمی مثل مشکلات گوارشی و مسمومیت غذایی برساند، باعث نزدیک شدن آن‌ها به جوامع بشری و شهر و روستاها می‌شود و این نزدیک شدن به آدم‌ها، بین انسان و حیوان تعارض به وجود می‌آورد! ایجاد وابستگی و فراموش کردن یک سری مهارت‌ها و تولید مثل بیشتر از جمله مشکلاتی است که به بار می‌آید.

 درصد زیادی از کسانی که به حیوانات بی‌سرپرست غذا می‌دهند از زندگی کردن در منطقه‌ای که سگ ولگرد و کنترل نشده دارد هیچ تصوری ندارند و صرفا در نقش و شعار حیوان دوستی ظاهر می‌شوند و به موارد دیگر اهمیت نمی‌دهند! اینها همان کسانی هستند که هنوز باور دارند اگر شکم سگها سیر باشد هرگز به آدمها حمله نمی‌کنند و همین تفکر ترسناک باعث افزایش جمعیت سگهای ولگرد و تکرار خبر حمله و آسیب سگها به انسان شده است.

 تنها راه از بین بردن این چرخه این است که حامی‌ها، دلسوزی‌های اشتباه و فاقد آگاهی‌شان را کنار بگذارند چرا که این سگها گونه مهاجم به حساب می‌آید و باید از طبیعت حذف شوند به این صورت که با زنده‌گیری، سگها به پناهگاه برده می‌شوند، سگهای مریض با روش علمی یوتانایز (مرگ آسان) شده و سگهای سالم بعد از عقیم شدن به سرپرستی گرفته شوند.

خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید