۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
حمله همزمان به پرشین بلاگ، بلاگفا و میهن بلاگ

حملات اینترنتی به بلاگرهای فارسی

حملات اینترنتی مشابهی همزمان بر روی سه سرویس دهنده وبلاگ پرشین بلاگ، بلاگفا و میهن بلاگ انجام شده که موجب اخلال در سرویس دهی این سه وبلاگ شد. منبع این حملات مشخص نیست.
کد خبر : ۶۴۸۱۴
"صراط" -طی چند روز گذشته حملات اینترنتی مشابهی همزمان بر روی سه سرویس دهنده وبلاگ پرشین بلاگ، بلاگفا و میهن بلاگ انجام شده که موجب اخلال در سرویس دهی این سه وبلاگ شد.

به گزارش صراط، اگرچه منبع حملات مشخص نیست، اما سرویس دهنده «میهن بلاگ» این حملات را از خارج از کشور گزارش کرده است. نوع حملات انجام شده به هر سه سرویس دهنده از نوع DDOS بوده و همگی در یک روز انجام شده است. این حمله ممکن است بر روی سرویس دهنده های دیگری نیز بوده باشد، اما تاکنون فقط این سه سرویس دهنده از بروز این حمله در بخش خبری وب سایت خود اطلاع داده اند.

حمله ی DDOS که با نام حمله تخریب سرویس نیز شناخته می شود، نوعی از حمله است که هدف آن از کار انداختن سرویس های خاصی روی سرور مورد نظر است که معمولاً برای از کار انداختن سرویس http به کار می رود و باعث می شود سایت های روی سرور از دسترس خارج شوند.

سرویس دهنده «بلاگفا» هم اعلام کرده به دلیل حمله اینترنتی سی ام اردیبهشت، این سایت برای مدتی از ارایه بخشی از خدمات خود بازماند. حجم حملات به حدی بود که نیازمند تغییرات اساسی و استفاده از تجهیزات جدیدی در شبکه‌ی سرورهای سایت بودیم.