۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

تائیدنظر رهبری ازسوی سازمان ملل

این همان تفاوت بارز بین اغتشاشات سوریه و اعتراضات مردم سایر کشورهای اسلامی است که حضرت امام خامنه ای مدتها قبل آنرا حرکتی انحرافی و پشت پرده اش را عوامل خارجی و گروههای تروریستی نامیده بود.
کد خبر : ۶۴۸۰۶
به گزارش صراط به نقل از بی باک، با کالبد شکافی رخدادهای سوریه در ماههای اخیر و در پرتو تحولات خاورمیانه  در عرصه بیداری اسلامی می توان پی برد که آنچه در سوریه رخ می دهد با آنچه در مصر، یمن، لیبی، تونس و بحرین رخ داده، تفاوت های ماهوی دارد.

شاید یکی از مهمترین تفاوتهای ماهوی اعتراضات در سوریه با سایر کشورهای اسلامی در رویکرد غرب نسبت به این کشورها بوده است به گونه ای که در اغلب کشورهای عربی به استثنای لیبی ( که آنهم دلایل خاص خود را دارد )، نقش عامل خارجی به سود رژیم های عربی بوده اما در نمونه سوریه مداخله عامل خارجی به نفع معترضان بسیار پررنگ بوده  و از آغاز بحران سوریه حضور و نقش عامل خارجی در روند تحولات این کشور سنگین و فعال بوده است.

تروریست ها و عوامل خارجی در شکل گیری و هدایت معارضان سوری ، نقش زیادی داشته اند و حمایت مالی، لجستیکی ، رسانه ای عامل خارجی نقش مهمی در تشدید تنش در سوریه داشته است.

دولتهای غربی و استکباری تا آخرین لحظه از رژیم های مبارک، بن علی، علی عبدالله صالح و آل خلیفه دفاع کرده و می کنند و مانع از فروپاشی این رژیم ها شدند ولی در مورد سوریه این عامل خارجی است که به دنبال تغییر نظام سیاسی دمشق است.

این همان تفاوت بارز بین اغتشاشات سوریه و اعتراضات مردم سایر کشورهای اسلامی است که حضرت امام خامنه ای مدتها قبل آنرا حرکتی انحرافی و  پشت پرده اش را عوامل خارجی و  گروههای تروریستی نامیده بود اما رسانه های بیگانه شانتاژ گسترده ای را علیه این اظهارات معظم له به راه انداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش تأکید کردند که هدف اصلی طراحی آمریکا در سوریه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است ، زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان حمایت می کند.

حضرت امام خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه / 31 ژانویه 2012 / در دیدار "رمضان عبدالله " دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه ، با اشاره به وضعیت سوریه ، تصریح کردند درباره سوریه اگر با دید جامع و فراگیر به تحولات این کشور نگریسته شود ، طراحی آمریکا برای سوریه کاملاً مشخص است که متأسفانه برخی کشورهای خارجی و منطقه نیز در این طراحی آمریکا مشارکت دارند.

رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای همچنین در دیدار اخیر با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و هیئت همراه وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قویاً با هر طرحی که آمریکاییها در ارتباط با مسایل سوریه مبدع آن باشند مخالف است، خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران از سوریه به دلیل حمایت از خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد و با هر گونه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه به شدت مخالف است.

حال بعد از گذشت ماه ها از اغتشاشات سوریه و  تحلیل مقام معظم رهبری پیرامون  نقش عوامل خارجی و تروریستهای دست پرورده غرب در این اغتشاشات، يک مقام ارشد سازمان ملل حضور گروه‌هاي تروريستي را در خشونت‌هاي سوريه تائيد کرده است.

هرو لادسوس، معاون دبير کل سازمان ملل در عمليات حافظ صلح، روز دوشنبه (۱ خرداد، ۲۱ مه) با شرکت در يک نشست خبري در دمشق، پايتخت سوريه گفت: "در معادله سوريه، طرف سومي درگير است."

وي افزود: "طرف سومي به نام گروه‌هاي تروريستي وجود دارند که سعي مي‌کنند از وضعيت در راستاي مطامع شخصي خود استفاده کنند... ما به اين موضوع به عنوان يک مساله در ميان سوري مي‌نگريم... سازمان ملل مي‌خواهد در ارتباط با اين مساله کمک کند."

وي نظامي کردن هر چه بيشتر بحران جاري را غيرقابل‌پذيرش خواند و يادآور شد که بحران فعلي سوريه "بايد بر انجام گفت‌وگو و اعتمادسازي بين طرفين" معطوف باشد.

رئيس نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل در حال حاضر براي بررسي نحوه استقرار ناظران اين سازمان در سوريه با هدف نظارت بر روند آتش‌بس، در اين کشور به سر مي‌برد.

اين آتش‌بس بخشي از طرح صلح شش ماده‌اي کوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه است که ماه مارس از سوي وي ارائه شد.

اگر چه نخستين گروه ناظران سازمان ملل ۲۷ و ۲۸ فروردين (۱۵ و ۱۶ ارديبهشت) وارد سوريه شد، اما ناآرامي در اين کشور افزايش يافته است.

اوايل ماه جاري ميلادي، در دو حادثه بمب‌گذاري در نزديکي ساختمان اطلاعات ارتش سوريه ۵۵ نفر کشته و نزديک به ۴۰۰ تن مجروح شده‌اند. دولت سوريه "تروريست‌های مورد حمایت غرب" را عامل اين انفجارها مي‌داند.