۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
هادى ساعى:

قول مدال المپيك را توسط تكواندوكاران ايران مى دهم

قول مدال المپيك را توسط تكواندوكاران ايران مى دهم
هادى ساعى رييس فدراسيون تكواندو و پرافتخارترين المپين تاريخ ورزش ايران با دو طلا و يك برنز، نظرات متفاوت و اميدوار كننده اى براى درخشش دوباره اين رشته در المپيك ٢٠٢٤ پاريس دارد.
کد خبر : ۶۴۰۴۷۳

به گزارش صراط به نقل از ورزش سه، براى ورزش ايران كسب مدال يا مدالهاى تكواندو بعد از رشته هاى كشتى آزاد و فرنگى در المپيك ٢٠٢٤ پاريس، محتمل تر از موفقيت احتمالى هر رشته ى ديگرى به ويژه وزنه بردارى به نظر مى رسد.

تكواندوى ايران بعد از خارج شدن اين رشته ورزشى از حالت آزمايشى در المپيك ١٩٩٢ بارسلون و رسمى شدن احتساب مدالهايش در جدول رده بندى و مدالى كشورها از بازيهاى المپيك دو هزار سيدنى، همواره نقش بسزايى در عملكرد و جايگاه ورزش ايران در بالاترين سطح رقابتهاى ممكن بين المللى داشته است.

مدال برنز هادى ساعى در المپيك دو هزار سيدنى، طلا و برنز هادى ساعى و يوسف كرمى در ٢٠٠٤ آتن، طلاى هادى ساعى در ٢٠٠٨ پكن، نقره ى محمد باقرى معتمد در ٢٠١٢ لندن و برنز كيميا عليزاده در ٢٠١٦ ريو در كنار مدالهاى متعدد جهانى، آسيايى و رقابتهاى معتبر خارجى، نقش تكواندو را در  بالا بردن جايگاه جهانى ورزش كشور، بسيار برجسته كرده است.

نوار كسب مدال تكواندوى ايران در بازيهاى المپيك بعد از درخشش در بيست سال و پنج المپيك متوالى، در بازيهاى ٢٠٢٠ توكيو پاره شد.
همين موضوع باعث ايجاد نگرانى مزمنى است كه آيا تكواندو در المپيك ٢٠٢٤ پاريس هم به مانند توكيو دست از پا درازتر به راه خود ادامه خواهد داد؟

اما هادى ساعى رييس فدراسيون تكواندو و پرافتخارترين المپين تاريخ ورزش ايران با دو طلا و يك برنز، نظرات متفاوت و اميدوار كننده اى براى درخشش دوباره اين رشته در المپيك ٢٠٢٤ پاريس دارد.

تكواندو پوست انداخته، ورزشكاران جوان، توانمند و جوياى نامى در دل خود دارد كه تا اينجاى كار يك سهميه قطعى المپيك را توسط ناهيد كيانى كه به تازگى براى اولين بار طلاى جهان را توسط يك دختر تكواندوكار ايرانى به گردن آويخت به دست آورده و شانس سه سهميه مردان و يك سهميه زنان ديگر را براى حضور در بازيهاى المپيك داراست.

تكواندويى كه همين چند روز اخير در كره جنوبى به عنوان مهد اين رشته ورزشى، عنوان قهرمانى جهان در بخش تيمى مردان و برنز ميكس تيمى زنان و مردان را جشن گرفت.

عملكرد تكواندو در بازيهاى آسيايى ٢٠٢٢ هانگژو در چند ماهه گذشته هم قابل قبول بود، هر چند طلايى به دست نيامد اما كسب هفت مدال زنان و مردان يعنى سه نقره و چهار برنز از ١٠ فرصت مدالى كارنامه قابل احترامى محسوب مى شود.

هادى ساعى كه هفده ماه است رياست فدراسيون كاراته را به دست گرفته با كسب هفت مدال المپيك و جهانى يعنى دو طلا و يك برنز المپيك، دو طلا، يك نقره و يك برنز قهرمانى جهان در كنار چهار طلاى جام جهانى تكواندو به عنوان يكى از پرافتخارترين ورزشكاران تاريخ ورزش كشورمان در گفت و گوى اختصاصى حرفهاى جالبى به زبان آورد از جمله قول كسب مدال تكواندو در المپيك ٢٠٢٤ پاريس.

تكواندوى ايران هر تعداد سهميه المپيك بگيرد شانس مدال هم دارد، از نظر من بر عكس اين تفكر و نگرانى كه به حق هم ايجاد شده، بچه هاى ما در هر دو بخش زنان و مردان با گرفتن سهميه، شانس كسب مدال بازيهاى المپيك هستند.


تكواندوكارها شانس كسب مدال المپيك را دارند.من قول مدال المپيك را توسط تكواندوكاران ايران مى دهم چون به اين بچه ها ايمان و اعتقاد دارم.
زنان و مردان تكواندوى ايران تمام تلاش خود را به كار بسته اند. تكواندو در المپيك مدال خواهد گرفت.

شانس كسب چند سهميه المپيك را در تكواندو داريم؟

ناهيد كيانى كه صد در صد سهميه المپيك پاريس را در منهاى ٥٧ كيلوگرم كسب كرده، مبينا نعمت زاده كه شاگرد مستقيم مهروز و دست پرورده ى اوست هم در منهاى ٤٩ كيلو شانس بالايى دارد.
در بخش مردان يك نفر از بين ابوالفضل زندى و مهدى حاج موسايى در منهاى ٥٨، مهران برخوردارى در منهاى ٨٠ و آرين سليمى در مثبت ٨٠ مى توانند سهميه بگيرند.هر كشورى نهايت مى تواند ٤ سهميه زنان و ٤ سهميه مردان و در مجموع هشت سهميه كسب كند. ما هم به كسب پنج سهميه اميدواريم.

چه زمانى تكليف تعداد و كسب قطعى سهميه هاى المپيك پاريس در تكواندو مشخص مى شود؟

دو هفته ديگر در گرند پرى منچستر اگر ويزا بدهند، بعد گرند اسلم چين و در آخر رقابتهاى قاره اى. هفده ماه قبل كه من رياست فدراسيون را بر عهده گرفتم بچه ها در رنكينگ جهانى جايى نداشتند، ما هر كدام از صفر امتياز شروع كرديم در حاليكه حريفان دويست امتياز داشتند.
طلاى ناهيد كيانى براى اولين بار در جهان كسب شد، تيمى پنجم جهان شديم، قهرمانى آسيا در كره جنوبى، در كشورهاى اسلامى ١٠ مدال از دوازده فرصت به دست آورديم، هفت مدال از ١٠ فرصت در بازيهاى آسيايى، الان هم قهرمانى جام جهانى و برنز ميكس زنان و مردان.تكواندو دوباره پوست انداخته است.