۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
رئیس هلال احمر:

ایران برای راه اندازی یک مرکز انتقال خون در غزه اعلام آمادگی کرد

ایران برای راه اندازی یک مرکز انتقال خون در غزه اعلام آمادگی کرد
رئیس هلال احمر از آمادگی این جمعیت برای احداث مرکز خون استاندارد با همکاری سازمان انتقال خون در غزه خبر داد.
کد خبر : ۶۳۸۷۶۷

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه، اعلام می‌دارد که درخواست اهدای خون از طرف مردم عزیز و نوع دوست کشورمان از طریق سازمان‌ها، نهاد‌ها و وزارت خانه‌ها جهت کمک به مجروحین نیازمند به خون و فرآورده‌های آن دریافت شده که این حس انسان دوستی و بشر دوستانه قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به استاندارد‌های بین المللی سرویس‌ها و سازمان‌های انتقال خون دنیا این ظرفیت وجود دارد تا در همکاری با سازمان انتقال خون، اقداماتی صورت گیرد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۳ روز (تا دیروز) بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از ۸۳۰۰ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

برچسب ها: هلال احمر غزه