۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

تبدیل کامپیوتر به باغچه +عکس

یک مهندس کامپیوتر به نام مایک شروپ که قبلا نیز ایده های بسیار جالب یا کامپیوتر داشته است این بار رایانه شخصی اش را به یک باغچه تبدیل کرده است.
کد خبر : ۶۳۷۲۸
به گزارش صراط به نقل از مشرق، پرورش دادن گل ها و سبزی ها به شرایط آب و هوایی بسیار زیادی نیاز دارند و همچنین باید تحت شرایط بسیار خاصی باشند اما این بار این شرایط به گونه ای دیگر خاص است.
یک مهندس کامپیوتر به نام مایک شروپ که قبلا نیز ایده های بسیار جالب یا کامپیوتر داشته است این بار رایانه شخصی اش را به یک باغچه تبدیل کرده است.

او دلیل این کارش را نبود یک چیز طبیعی و خالی بودن جای آن بر روی کامپیوترها بیان کرده است و با این کار قصد پیوند زدن چیزهای طبیعی با اجسام و وسایل بی جان را داشته است. او با این ایده گرمای هدر رفته کامپیوتر را برای پرورش فضای سبز و چمن بر روی رایانه شخصی اش استفاده کرده است.



او برای این کار ابتدا چمن را به عنوان اولین گیاه انتخاب کرد و سپس بعد از آن یک پردازشگر سه گیگاهرتزی و پنتیوم چهار را انتخاب کرد چرا که این پردازشگر به خاطر گرمای بیش از اندازه اش معروف است.سپس او لوله هایی را برای انتقال گرما از داخل کامپیوتر به سطح زیرین چمن تعبیه کرد و همچنین یک سطح عایق نیز برای آن ایجاد کرده است که آب به داخل اجزای کامپیوتر نفوذ نکند. شروپ سپس تعدادی فن را برای هوا رسانی به کامپیوتر و گیاه ها استفاده کرد.


این ایده باعث شده است تا شاید دریچه جدید بر روی کامپیوترهای خانگی باز شود و این کار می تواند حتی باعث بر طرف شدن بخشی از آلودگی ها کامپیوترها نیز باشد.



نظرات بینندگان
ميرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
اون وقت ما هكتار هكتار جنگلهامون رو قدر نميدونيم و خراب ميكنيم ...