۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

امیرعبداللهیان خطاب به مکرون: به جای مداخله در امور دیگران، بر امورات فرانسه تمرکز کنید!

امیرعبداللهیان خطاب به مکرون: به جای مداخله در امور دیگران، بر امورات فرانسه تمرکز کنید!
وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری در بیروت به رئیس جمهور فرانسه توصیه کرد که به جای اظهار نظر در خصوص سایر کشورها به امور داخلی کشور خود بپردازد.
کد خبر : ۶۳۳۰۹۱

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی با همتای لبنانی و سایر مقامات ارشد در این کشور در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و عربستان، گفت: در سفرم به عربستان و در دیدار با مقامات این کشور، ایده‌ها و پیشنهاداتی را در خصوص منطقه و از جمله لبنان دریافت کردم.  بازگشت روابط ایران و عربستان را گام مثبت تلقی می‌کنیم. تعداد دیگری از کشورها در حال گفت‌وگوهایی آشکار و یا محرمانه با ما برای بازگرداندن روابط به حالت طبیعی هستند. امیرعبداللهیان در خصوص آینده یمن خاطرنشان کرد: «طرف‌های یمنی می‌بایستی نسبت یه آینده یمن تصمیم‌گیری نمایند. 

وزیر خارجه کشورمان در خصوص مذاکره برای رفع تحریم‌ها تاکید کرد که تهران همواره در مسیر دیپلماسی و مذاکره قرار دارد و اینکه انجام توافق غیرمستقیم اخیر با آمریکا تاثیر مثبتی بر گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها خواهد داشت. اکنون ابتکاری از سوی سلطان عمان روی میز قرار دارد و در چارچوب آن ابتکار، تبادل پیام‌ها بین ما و طرف‌های دیگر در جریان است.

حسین امیرعبداللهیان در خصوص وضعیت داخلی لبنان گفت: اگر ۱۰ سال پیش هیأت وزیران لبنان پیشنهاد ایران در حوزه انرژی را پذیرفته بود، امروز لبنان یکی از صادرکنندگان برق در منطقه بود.وزیرخارجه نهایتا خطاب به ماکرون و در واکنش به دخالت‌های مکرر فرانسه در امور داخلی کشورهای منطقه،  توصیه کرد: «به جای پرداختن به مسائل مداخله آمیز در دیگر کشورها به وضعیت داخل فرانسه تمرکز کنید».