۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
سخنگوی وزارت امور خارجه:

برجام محصول اعتماد به آمریکا نبود

برجام محصول اعتماد به آمریکا نبود
ناصر کنعانی در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات آن‌ها درباره آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر : ۶۳۰۶۶۵

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل ازمهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) نهم مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات آن‌ها درباره آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پاسخ داد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سرو و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین به همه مسلمانان و شیعیان و محبان به آستان مقدس سیدالشهدا تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این ایام شاهد جلوه‌های باشکوهی از ارادت ورزی و عشق ورزی محبان سیدالشهدا بودیم که در ایران، منطقه و جهان با حضور پرشور و حماسی خود یک بار دیگر ایران و جهان را به حسینیه بزرگ عزاداری و عشق ورزی به ساحت مقدس سید الشهدا و مرام امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت تبدیل کردند و نشانگر غیرت دینی مسلمانان است که در هیچ شرایطی ارادت ورزی خود را به سیدالشهدا و آرمان آن حضرت را کنار نخواهند گذاشت

کنعانی بیان کرد: ملت ایران یک بار دیگر این حقیقت را متجلی کردند که ما ملت امام حسین هستیم و محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته و اراده الهی بر اعتلای فرهنگ قرآنی مکتب عاشوارست و ان‌شاءالله این مکتب با قیامت باقی خواهد ماند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره فایل صوتی لو رفته از رابرت مالی و بحث تحریم‌ها گفت: اینکه مالی در این فایل صوتی چه گفته مسؤولیت دولت آمریکاست که باید تبیین و روشنگری کند. ایران مذاکرات برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و منافع ملت ایران و به منظور احقاق حقوق حقه ملت ایران دنبال می‌کند و همواره اعلام کرده که خطوط قرمز ایران منافع ملی است و ایران در چارچوب خطوط قرمز و منافع اعلام شده آماده پیگیری روند گفتگو‌ها و جمع بندی مذاکرات است.

وی افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا واضح و روشن است. هیچگاه مبتنی بر اعتماد با دولت آمریکا گفتگو و مذاکره نمی‌کنیم. برجام هم محصول اعتماد ما به آمریکا نبود و ادامه مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسؤولانه همه طرف‌ها به برجام مبتنی بر اعتماد دولت و ملت ایران به رژیم آمریکا نیست.

کنعانی خاطرنشان کرد: قرار بود برجام امضا و اجرا شود