۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
آخرین وضعیت هادی چوپان در آستانه مستر المپیا

گرگ ایرانی تحت پروتکل FST-7 قرار گرفت

گرگ ایرانی تحت پروتکل FST-7 قرار گرفت
هادی چوپان قهرمان ایرانی مستر المپیا در فاصله ۱۶ هفته مانده به مستر المپیا ۲۰۲۳ تمرینات سنگین خود را پیگیری می‌کند و اخیرا ویدئویی از تمرینات عضلات پای وی منتشر شده است.
کد خبر : ۶۲۹۳۹۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبر ورزشی، هادی چوپان قهرمان ایرانی مستر المپیا جدی‌ترین گزینه قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۳ است. اخیرا ویدئویی از تمرینات این بدنساز ایرانی که زیر نظر هنی رامبد، مربی برجسته بدنسازی و مبدع روش تمرینی FST-۷، تمرین می‌کند در کانال یوتیوب برند ایووژن (برند تحت مالکیت هنی رامبد) به اشتراک گذاشته شده و دقایقی از تمرینات سنگین عضلات پای هادی چوپان در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

هادی چوپان بعد از قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۲، تمرینات سنگینی را پشت سرگذاشته و در فاصله ۱۶ هفته مانده به آغاز این مسابقات در تلاش است تا آمادگی خود را به حداکثر ممکن برساند. او در مسیر قهرمانی در مستر المپیا ۲۰۲۳، یک رقیب سرسخت به نام درک لانسفورد پیش رو دارد، قهرمان سابق دسته ۲۱۲ پوند مستر المپیا و نایب قهرمان مستر المپیا ۲۰۲۲ که او نیز زیر نظر هنی رامبد و تیم ایووژن تمرینات خود را پیگیری می‌کند. سامسون داودا قهرمان آرنولد کلاسیک ۲۰۲۳ و نیک واکر، نفر سوم مستر المپیا ۲۰۲۲ و نایب قهرمان ارنولد کلاسیک ۲۰۲۳ دیگر مدعیان رقابت با چوپان در استیج اورلاندو هستند.

در ویدئوی منتشر شده از تمرینات عضلات پای هادی چوپان، گرگ ایرانی تمرینات سنگینی را در دستور کار قرار داده است. او در این جلسه تمرینی که طبق سیستم تمرینی FST-۷ برگزار می‌شود ست‌های جلو ران با دستگاه، لانگز هالتر پیاده‌روی، خیاطه داخل پا دستگاه، هاگ پا دستگاه، پرس پا با وزنه ۶۵۰ کیلوگرمی و اسکات از جلو هالتر را دستور کار قرار می‌دهد.

هادی چوپان یکی از معدود بدنسازانی است که در آف سیزن نیز از سطح کاندیشنینگ خوب بهره‌مند است و عضلات وی حتی در این دوره نیز کات قابل قبولی دارند.

FST-۷ چیست؟ روش ابداعی مربی ایرانی که دنیای بدنسازی را دگرگون کرد

«FST-۷» روش تمرینی ابداعی هنی رامبد مربی ایرانی‌الاصل و موفق دنیای بدنسازی است. نام این روش تمرینی از مخفف کردن عبارت Fascial Stretch Training (تمرین کششی فاشیا) بوده و عدد نشان‌دهنده تعداد ست‌های تمرینی در پایان تمرین است. این روش از سال ۲۰۰۹ به کار گرفته شده و بدنسازان برجسته‌ای، چون جی کاتلر، جرمی بوندیا، فی هیث و در ادامه هادی چوپان، درک لانسفورد و کریس بامستد از آن بهره برده‌اند.

پایه اصلی این روش تمرینی، کش آمدن لایه فاشیای عضلات و رشد عضلات بر اساس شوک و کشش است. فاشیای عضلات در آخرین ست تمرینی به شدت درگیر شده و منجر به رشد حداکثری عضلات می‌شود.

برچسب ها: هادی چوپان