۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

تهران میزبان ۲۲ کشور عضو مجالس آسیایی

تهران میزبان ۲۲ کشور عضو مجالس آسیایی
نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی هفته جاری و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به میزبانی کشورمان و با حضور ۲۲ کشور برگزار می‌شود.
کد خبر : ۶۲۸۳۹۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجالس آسیایی هفته جاری و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به میزبانی کشورمان و با حضور ۲۲ کشور برگزار می‌شود و برنامه بدین صورت است که از روز یکشنبه هیات‌ها وارد کشور شده، دوشنبه برنامه‌های عمومی برگزار می‌شود و سه‌شنبه نشست رسمی است.

در این دور از کمیته برنامه‌ریزی و بودجه مجمع مجالس آسیایی شاهد حضور کشور‌هایی از جمله آذربایجان، بحرین، بنگلادش، چین، قبرس، هند، اندونزی، کویت، لبنان، عراق، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان، روسیه، سوریه، ترکیه، امارات، ویتنام و جمهوری اسلامی ایران هستیم.

در این نشست در کنار حضور هیأت‌های پارلمانی عضو APA شاهد حضور رئیس پارلمان عربی به عنوان میهمان ویژه خواهیم بود و همچنین اعضای تأثیرگذاری از مجالس آسیایی نیز حضور خواهند داشت.

نایب رئیس پارلمان و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس روسیه، هیأت بلندپایه پارلمانی ترکیه و چهره‌های تأثیرگذار در سطح آسیا در تهران حاضر خواهند شد. همچنین سفرای کشور‌های خارجی مستقر در تهران و دبیرکل بین‌المجالس کشور‌های آسیایی و دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی اکو، نمایندگی سازمان ملل و دفاتر مقیم در تهران نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هیأت‌های مختلف پارلمانی از یکشنبه وارد تهران خواهند شد و یکشنبه شب در ضیافتی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران شرکت خواهند کرد، سپس دوشنبه اجلاس با برنامه‌های جانبی یعنی بازدید از صحن مجلس و بازدید از نمایشگاه توانمندی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد و پس از آن جلسه‌ای در دیوان محاسبات کشور با حضور مقامات حاضر در تهران تشکیل خواهد شد.

دوشنبه شب نیز همه هیأت‌های حاضر در تهران در ضیافتی به میزبانی مجلس شورای اسلامی حاضر و روز سه‌شنبه روز کاری نشست آغاز و شروع مراسم با دیدار روسای هیأت‌های شرکت‌کننده با ریاست مجلس همراه خواهد بود و پس از آن مراسم افتتاحیه به صورت رسمی آغاز می‌شود و در این مراسم رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع مجالس آسیایی به سخنرانی خواهند پرداخت. همچنین رئیس دوره APA نیز گزارشی از اجلاس پیشین APA ارائه خواهد کرد و پس از مراسم افتتاحیه نشست‌های کارگروه‌های مختلف آغاز به کار می‌کند.
لازم به ذکر است که ریاست کارگروه با هیأت ایرانی است و با سخنرانی هیأت ایرانی آغاز و پس از آن دبیرکل مجمع گزارشی را ارائه می‌دهد و در نهایت قطعنامه قرائت می‌شود.

قرار است کارگروه‌هایی هم در این اجلاس برگزار شود که از جمله آن کارگروه اداری بودجه و اسناد پایه است.

برچسب ها: نشست