۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

آنتونف حمایت آمریکا از «نازی‌های اوکراینی» را «لکه ننگ پاک نشدنی» خواند

آنتونف حمایت آمریکا از «نازی‌های اوکراینی» را «لکه ننگ پاک نشدنی» خواند
سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به سفر نمایندگان گروه ملی گرایان «آزوف» به آمریکا و نشست‌هایشان در کنگره گفت: حمایت آشکار آمریکا از نازی‌های اوکراینی خاطره‌ای ننگ آور برجای می‌گذارد و این کشور را رسوا کرد.
کد خبر : ۶۲۷۹۸۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا ادامه داد: نمی‌توان با بی‌تفاوتی به نحوه احترام به وارثان هیتلر و "استپان باندرا"، فعال سیاسی و متحد نازیسم هیتلری و رهبر ملی و استقلال اوکراین در کشوری که به شکست آلمان فاشیست کمک کرد، نگاه کرد. این خیانت به آمریکایی‌هایی است که در خلال جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند. حمایت آشکار از نازی‌های اوکراین لکه ننگی پاک نشدنی در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این دیپلمات روسی افزود: "تروریست‌های اوکراینی" که مرتکب جنایات بی‌شماری علیه مردم روس در دونباس شده‌اند، در دانشگاه اسنفورد که زمانی قابل اعتماد و اطمینان بود، سخنرانی کردند.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد: این وضعیت سوالاتی را مطرح می‌کند؛ آن‌ها می‌خواهند چه دیدگاهی از جهان را به جوانان آمریکایی و دانشجویان خارجی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، القا کنند؟ وظیفه بشریت این است که با تمام نیرویش با حمایت از نازیسم مخالفت کند. ما به صورت جدی از دولت واشنگتن می‌خواهیم که این مشکل را حل و فصل کند.

برچسب ها: روسیه اوکراین