۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

موسیان استان ایلام با ۹ زمین‌لرزه و کوخرد هرمزگان با ۷ زلزله لرزیدند

موسیان استان ایلام با ۹ زمین‌لرزه و کوخرد هرمزگان با ۷ زلزله لرزیدند
در هفته گذشته، موسیان استان ایلام با ۹ زمین‌لرزه بین به بزرگای ۵ تا ۲.۸ لرزید؛ ضمن آنکه استان فارس، زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ را تجربه کرد.
کد خبر : ۶۲۷۳۶۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، در هفته گذشته موسیان استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۵ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و زلزله‌های ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری، ۳.۷ در عمق ۱۳ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۹، ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۹ و ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

همچنین دهلران استان ایلام زلزله ۲.۸ و مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

کوخرد استان هرمزگان نیز زلزله‌هایی به بزرگای ۲.۸ و ۳.۵ در عمق ۲۵ کیلومتر، ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری، ۲.۹ و ۲.۵ را تجربه کرد.

در استان فارس نیز زلزله‌های متعددی رخ داد؛ از جمله می‌توان به زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در افزر و زلزله ۲.۶ در کنارتخته این استان اشاره کرد.

علاوه بر این، گهواره استان کرمانشاه با زلزله‌های ۲.۸، ۳.۵ و کرمانشاه استان کرمانشاه نیز با زلزله ۲.۸ لرزیدند.

همچنین در در شوسف استان خراسان جنوبی، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ و عشق آباد این استان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ لرزیدند و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد. جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳ تیر

در عشق آباد استان خراسان جنوبی زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

یکشنبه ۴ تیر

در گهواره استان کرمانشاه بعد از زلزله ۲.۸، زمین‌لرزه دیگری به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد در ۱۵ کیلومتری گهواره، ۱۹ کیلومتری کوزران و ۲۶ کیلومتری کرند این استان بوده است.

در مراوه تپه استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری مراوه تپه و ۴۷ کیلومتری گلی داغ استان گلستان و ۴۵ کیلومتری گرماب استان خراسان شمالی بوده است.

افزر استان فارس با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری افزر،۳۳ کیلومتری قیر و ۵۱ کیلومتری محمله استان فارس بوده است.

در دهلران استان ایلام زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

دوشنبه ۵ تیر

موسیان استان ایلام زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری موسیان، ۲۳ کیلومتری دهلران و ۴۵ کیلومتری مورموری این استان گزارش شد. زلزله‌های ۲.۹ و ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

کوخرد استان هرمزگان بعد از زلزله ۲.۸، زمین‌لرزه‌های دیگری با بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۵ کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۵ کیلومتری کوخرد، ۲۲ کیلومتری بستک و ۲۴ کیلومتری جناح این استان بوده است. زلزله‌های ۳.۲ در عمق ۱۶ کیلومتری، ۳.۳ در عمق ۲۰ کیلومتری و ۲.۹ از دیگر رخدادهای این منطقه بود.

در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ رخ داد.

سه شنبه ۶ تیر

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ به ثبت رسید که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۸ کیلومتری شوسف، ۴۳ کیلومتری درح و ۵۳ کیلومتری نهبندان این استان بوده است.

موسیان استان ایلام نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری موسیان، ۲۷ کیلومتری دهلران و ۴۹ کیلومتری مورموری این استان گزارش شد. زلزله‌های ۳.۷ در عمق ۱۳ کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بود.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، سیه‌چشمه استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۵، دو گنبدان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷، مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

چهارشنبه ۷ تیر

در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۸، ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۵، تخت استان هرمزگان زلزله ۲.۹، کنارتخته استان فارس زلزله ۲.۶، خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲.۶ و ۲.۸، همت آباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.

موسیان استان ایلام نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۵ لرزید که عمق آن در ۱۴ کیلومتری بوده است. زلزله ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بود.

پنج شنبه ۸ تیر

سه قلعه استان خراسان جنوبی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری سه قلعه، ۳۱ کیلومتری سرایان و ۳۶ کیلومتری آیسک این استان گزارش شد.

در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۷، در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در کرمانشاه استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

جمعه ۹ تیر

در حصارگرمخان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸، در کوخرد استان هرمزگان زلزله ۲.۵، در زرآباد آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، در بالاده فارس زلزله ۲.۵، در سالند خوزستان زلزله ۲.۷ و در شهمیرزاد سمنان زلزله ۲.۵ رخ داد.

نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۲.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۶ کیلومتری نصرت‌آباد، ۹۲ کیلومتری زاهدان و ۹۳ کیلومتری سفیدآبه این استان گزارش شد.

برچسب ها: زلزله