۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

پیشنهادی برای تشکیل معاونت راهبردی مدیریت انرژی در لایحه برنامه هفتم

پیشنهادی برای تشکیل معاونت راهبردی مدیریت انرژی در لایحه برنامه هفتم
رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه با اشاره به پیشنهادات در حوزه انرژی گفت: یکی از پیشنهادات مربوط به تشکیل معاونت راهبردی مدیریت انرژی است تا با انسجام بخشی تمام ساختارها، عقب‌ماندگی در حوزه مدیریت مصرف جبران شود.
کد خبر : ۶۲۷۰۴۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، مالک شریعتی رئیس کمیته انرژی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشوردر تشریح اقدامات این کمیته، اظهار کرد: تا کنون جلسات متعددی برای تهیه پیش‌نویس‌ها برگزار کردیم و در آستانه بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس اولویت‌های اصلی به خصوص در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی مصرف را با همراهی کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و استفاده از نظرات کارشناسی دستگاه‌های مربوطه مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه تمامی پیشنهادات بر پایه مفاد لایحه برنامه هفتم جمع‌آوری شد، افزود: در بخش‌هایی که نیاز به اصلاح بود، پیشنهادات اصلاحی و در حوزه‌هایی که نیاز به الحاق بود پیشنهادات الحاقی تهیه شده است. حدود ۲۰ حکم اصلی مهیا شده که تمامی حوزه‌های انرژی را در برنامه هفتم در بر می‌گیرد.

رئیس کمیته انرژی کمیسیون لایحه تلفیق اضافه کرد: در جلسه اخیر کمیسیون انرژی نظرات اعضا بررسی شد و قرار است تا پایان مهلت ارائه گزارش کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق لایحه که تا پایان این هفته است، نقطه نظرات تمامی اعضای کمیسیون و دستگاه‌های مربوطه به کمیته ارسال و پس از جمع‌بندی برای طرح در کمیسیون تلفیق در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

شریعتی با اشاره به اینکه پیشنهادات در سه بخش تهیه و تدوین شده است، بیان کرد: حوزه اول اصلاحات محتوایی در احکام برنامه هفتم است، برای مثال ارقام کمی در بخش دیپلماسی انرژی، حوزه منابع مورد نیاز برای بهینه‌سازی و حوزه ذخیره‌سازی دقیق‌تر شد.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم پیشنهادات در حوزه اصلاحات ساختاری است، گفت: به منظور بهبود کارکرد دستگاه‌های متولی حوزه انرژی نیز پیش‌بینی‌هایی مطرح شد که مهم‌ترین آن تشکیل معاونت راهبردی مدیریت انرژی و ارتقای دبیرخانه شورای عالی انرژی به سطح معاون رئیس‌جمهور است تا با انسجام بخشی و یکپارچه‌سازی تمام ساختار‌ها و ظرفیت‌های موجود، عقب‌ماندگی در حوزه مدیریت مصرف جبران شود.

نماینده تهران همچنین تصریح کرد: بخش سوم پیشنهادات نیز مربوط به برخی از احکامی است که جهت ریل‌گذاری حوزه انرژی برای ۵ سال آینده نیاز است، مانند نظام تنظیم‌گر در حوزه انرژی کشور که احکامی متناظر با آن دیده شده است.

شریعتی در پایان تاکید کرد: بنابراین در این ۳ بخش پیشنهادات علاوه‌بر نگاه کلان حفظ شده، اهداف کمی نیز در نظر گرفته شده است تا مشخص باشد در طول سال‌های اجرای برنامه برنامه چه اتفاقی باید رخ دهد، البته ضمانت اجرایی نیز پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: مجلس