۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

ادعای ترامپ در مورد جنگ اوکراین و روسیه

ادعای ترامپ در مورد  جنگ اوکراین و روسیه
رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد ۲۴ ساعت پس از پیروزی در انتخابات به جنگ اوکراین و روسیه خاتمه می‌دهد.
کد خبر : ۶۲۵۲۸۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، دونالد ترامپ پس از حضور در دادگاه تفهیم اتهام در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه کاخ سفید نزد خود، در جمع هوادارانش در ایالت نیوجرسی گفت: ما شاهد بدترین نوع حمله به یک شخص از طریق طرح اتهامات جعلی و ساختگی بودیم و این تحول به منزله دخالت در انتخابات آتی است. آنچه شاهدش هستیم، مداخله و تلاش برای تقلب و دزدیدن انتخابات است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: من طبق استناد به قانون سوابق ریاست جمهوری، حق دارم اسناد محرمانه را نزد خود نگهداری کنم. رئیس جمهور قدرت نامحدودی برای تصمیم گیری ویژه درباره نحوه رفتار با اسناد ریاست جمهوری در اختیار دارد. محاکمه من به بهانه نگهداری اسناد محرمانه، سوء استفاده شرم آور از قدرت محسوب می شود. شماری از صندوق هایی که در محل اقامتم به تصویر کشیده شد، حاوی وسایل شخصی من بود.

در صورت پیروزی در انتخابات، با تعیین یک دادستان واقعی، بایدن را تحت تعقیب قرار خواهم داد. اگر دوباره رئیس جمهور آمریکا شوم، پس از ۲۴ ساعت به جنگ اوکراین و روسیه خاتمه می‌دهم.

وی گفت: وقتی یک رقیب سیاسی بازداشت می شود، یعنی ما دیگر دموکراسی نداریم و کشورمان در سراشیبی خطرناکی قرار گرفته است. اگر آمریکا به این مسیر ادامه دهد، شبیه کوبا و ونزوئلا خواهد. 

ترامپ  مدعی شد: من تنها کسی هستم که می تواند مردم آمریکا را نجات دهد.