۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

نخستین گروه از عوامل حج ۱۴۰۲ عازم عربستان شدند

نخستین گروه از عوامل حج ۱۴۰۲ عازم عربستان شدند
نخستین گروه از عوامل اجرایی مراسم حج تمتع امسال یکشنبه شب از ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران به سوی مدینه منوره پرواز کردند.
کد خبر : ۶۲۲۶۷۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت این گروه از عوامل اجرایی به تعداد بیش از ۲۴۰ نفر شامل اعضای ستادی سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، گروهی ازعوامل مجموعه هتل‌های حجاج ایران، کارکنان آشپزخانه‌های مرکزی زائران ایرانی در مکه و مدینه و کارکنان مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستند که با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مدیران این سازمان راهی مدینه منوره شدند.

این افراد با یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب گذشته تهران را ترک کردند.

این گروه قرار است هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی را تحویل گرفته و مقدمات لازم برای استقرار آنان را در شهر‌های مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه آماده کنند.

دومین گروه از عوامل ایرانی برگزاری حج امسال قرار است دو روز دیگر تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کنند.

پس از آن، نخستین گروه از زائران ایرانی روز چهارشنبه این هفته سوم خرداد بطور رسمی راهی مدینه منوره خواهند شد.

طبق برنامه پیش بینی شده، پرواز‌های حجاج ایرانی از ۲۱ ایستگاه پروازی در شهر‌های مختلف توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام خواهد شد.

امسال قرار است ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی برای انجام حج تمتع راهی سرزمین وحی شوند.

مسئولان ایرانی برگزاری حج تمتع ۱۴۰۲ ابراز امیدواری می‌کنند که شاهد برگزاری مراسمی امن و آرام در سال جاری برای زائران ایرانی و دیگر کشور‌های مسلمان باشند.