۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در بیشتر مناطق کشور

کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در بیشتر مناطق کشور
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کد خبر : ۶۱۲۱۴۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال‌شرق خوزستان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت پیدا می‌کند، ادامه داد: در بخش‌هایی از شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از مرکز، شرق و جنوب‌شرق، بارش باران و گاهی وزش باد را شاهد هستیم که در نواحی مرتفع بارش برف مورد انتظار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه در برخی مناطق شمال‌شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، افزود: یکشنبه این بارش‌ها برای برخی مناطق از دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، فارس، جنوب یزد، کرمان و شمال هرمزگان، شاهد آغاز بارش‌ هستیم، توضیح داد: فردا جمعه در نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان‌جنوبی، نیمه جنوبی یزد، شرق سمنان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ می‌دهد و شنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در بعضی ساعات را انتظار داریم که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما در بیشتر مناطق کشور در روزهای آتی اظهار کرد: فردا در استان‌ها اردبیل، استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌شمالی با کاهش دما مواجه هستیم که شنبه این کاهش دما در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه است.

وی با اعلام اینکه دریای خزر تا روز شنبه مواج است از وزش باد شدید و احتمال گردوخاک طی امروز و فردا در پایتخت خبر داد.

نقشینه در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران هنوان کرد: بیشینه دمای امروز تهران ۱۵، فردا ۱۴ و شنبه ۱۲ درجه بالای صفر است.

خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی