۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵

توصیه های تغذیه ای برای دیابتی ها

افراد دیابتی می توانند با رعایت دو اصل تعادل و تنوع در تغذیه روزانه در برنامه غذایی خود از تمام گروههای غذایی به صورت متنوع استفاده کنند.
کد خبر : ۵۹۶۷۲
به گزارش خبرگزاری مهر ، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه ، دیابت را یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی جهان دانست و گفت: دیابت بیماری است که با افزایش خون ایجاد شده و در حال حاضر بیش از 25 میلیون انسان در جهان با دیابت زندگی می کنند.

دکتر فروزان صالحی در ادامه درباره تقسیم بندی مواد غذایی برای افراد دیابتی گفت: مصرف انواع نان و مواد نشاسته ای در یک روز برای افراد دیابتی لازم و ضروری است و یک واحد از این گروه مساوی است با یک برش نان به اندازه کف دست نان سنگک، بربری، تافتون سبوسدار یا یک سوم لیوان برنج یا یک سوم لیوان ماکارونی پخته یا نصف لیوان لوبیا چیتی، عدس، نخود، لپه یا یک عدد سیب زمینی کوچک یا نصف لیوان سبزی های نشاسته ای نظیر نخود سبز وذرت که باید هر روز 6 واحد از این گروه استفاده کنند و این مطلب که دیابتی ها نباید مواد نشاسته ای مصرف کنند اصلا صحیح نیست.

وی افزود: از انواع سبزی های غیر نشاسته ای همچون کاهو، سبزی خوردن، هویج، لوبیا سبز و قارچ پخته هر روز 3 واحد مصرف کنید و از انواع میوه ها حداقل 2 واحد در طول روز استفاده کنید.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه درباره مصرف شیر و انواع چربی ها و گوشت اظهار داشت: علاوه بر اینکه باید هر روز حداقل 2 واحد از گروه غذایی شیر را در رژیم خود بگنجانید از گروه گوشت و جانشین هایی همچون مرغ، ماهی و تخم مرغ هم به اندازه 2 واحد استفاده کنید.