۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

گنجینه اخلاق و عرفان بر دستان گلستانی‌های ولایتمدار/ آغاز مراسم باشکوه تشییع پیکر «آیت‌الله علوی» در گرگان

گنجینه اخلاق و عرفان بر دستان گلستانی‌های ولایتمدار/ آغاز مراسم باشکوه تشییع پیکر «آیت‌الله علوی» در گرگان
گلستان در غم از دست دادن گنجینه اخلاق و عرفان، عالم فقیه و جلیل‌القدر و انقلابی حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی به سوگ نشست و لباس عزا به تن کرد.
کد خبر : ۵۸۵۵۳۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از خبرگزاری فارس، مردم ولایی و انقلابی استان گلستان صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر گنجینه اخلاق و عرفان «حضرت آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی» با قلبی اندوهگین به سوگ نشستند.

 

هم اکنون مراسم تشییع این عالم ربانی صبح امروز از میدان شهرداری به سمت آستان مقدس امام‌زاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان در حال برگزاری است.

 

آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود همچنین او از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است ایشان دارای تألیفات مختلفی است که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

 

ایشان علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم اقدام به ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان، سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران کرده بودند.

 

مردم دارالمومنین شهرستان گرگان ماه مبارک رمضان را با منبر و درس اخلاق ایشان می‌شناسند و درس‌های زیادی پای منبر گرفتند.

 

آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی در خرداد سال ۱۳۱۸ شمسی در نجف به دنیا آمد پدر بزرگوار ایشان آیت‌الله سید سجاد علوی از عالمان و فقهای شهرستان گرگان بود و این مرجع تقلید ادبیات عرب را نزد پدرش فراگرفت.

 

خبرگزاری فارس ارتحال عالم بزرگ و مرجع عالیقدر را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معزز ایشان و ملت شریف ایران تسلیت می‌گوید.