۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
 تحولات اوکراین؛

روسیه نیروهای خاور دور خود را به اروپا

روسیه نیروهای خاور دور خود را به اروپا
خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که نیروهای روسیه مستقر در شرق دور این کشور، رزمایش‌هایی را در استان آستاراخان که در مرز بین بخش‌های اروپایی و آسیایی روسیه قرار دارد، برگزار خواهند کرد.
کد خبر : ۵۸۴۳۶۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، شمین روز از تحولات حمله نظامی به اوکراین در حالی آغاز شد که آخرین خبر‌ها از پایان یافتن نخستین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره بررسی جنگ اوکراین حکایت دارد.

۰۹:۱۲ سه کشور عضو ناتو ۷۰ هواپیمای جنگی به اوکراین می‌فرستند

رسانه‌های اوکراینی: سه کشور عضو ناتو ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین می‌فرستند. بلغارستان، لهستان و اسلواکی ۷۰ هواپیمای جنگی برای اوکراین اعزام می‌کنند که می‌توانند در فرودگاه‌های لهستان مستقر شوند.

۰۹:۰۰ الجزیره به نقل از مقامات اوکراینی: به ستون‌های تانک و خودرو‌های زرهی روسی در منطقه چرنیهیو و نزدیک بردیانسک حملات هوایی انجام دادیم

۰۸:۳۰ روسیه نیرو‌های خاور دور خود را به اروپا نزدیک‌تر می‌کند

خبرگزاری اینترفکس روز سه شنبه به نقل از منطقه نظامی شرق روسیه اعلام کرد که نیرو‌های روسیه مستقر در شرق دور این کشور، رزمایش‌هایی را در استان آستاراخان که در مرز بین بخش‌های اروپایی و آسیایی روسیه قرار دارد، برگزار خواهند کرد.

۰۸:۲۰ مقام سوری: احتمال دارد واشنگتن تروریست به اوکراین بفرستد

بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت که سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در صورت لزوم قادر به انتقال تروریست‌های داعش و سایر گروه‌های تکفیری به خاک اوکراین هستند چرا که واشنگتن تمام قابلیت‌های لجستیکی برای انجام این کار را دارد

۰۶:۴۵ اتحادیه اروپا ۲۲۶ نفر و یک نهاد روس از جمله سخنگوی کاخ کرملین را تحریم کرد

۴:۱۶ انفجار‌های مهیبی نزدیک فرودگاه شهر خرسون در جنوب اوکراین رخ داد

۴:۱۴ آژیر‌های هشدار در کی‌یف، برای سومین بار در بامداد سه‌شنبه به صدا درآمدند

خبرگزاری آلمان: ارتش اوکراین از کشته شدن بیش از پنج هزار سرباز روسی و انهدام ۱۹۱ تانک از زمان آغاز جنگ خبر داد.