۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

دستگیری سارقان ارز دیجیتالی در اراک

در عملیات پلیس فتای استان مرکزی ۲ سارق ارز مجازی در اراک دستگیر شدند.
کد خبر : ۵۸۰۳۵۱

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی ودستگیری ۲ سارق ارز مجازی و بازگردان ۲ میلیارد ریال ارز دیجیتالی سرقت شده به کیف پول مجازی یکی از شهروندان اراکی، در عملیات کارشناسان این پلیس خبرداد.

دستگیری سارقان ارز دیجیتالی در اراک

به گزارش صدا و سیما مرکز اراک، سرهنگ "احسان آنقی" گفت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضائی با موضوع سرقت ‏ارز‌های دیجیتال از کیف پول الکترونیکی یکی از شهروندان اراکی، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: این شهروند اراکی در تحقیقات فنی کارشناسان پلیس بیان داشت که متوجه به سرقت رفتن ۲ میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پول مجازی خود شده و این درحالی است که رمز آن را در اختیار هیچ‌کسی قرار نداده است.

او اظهارداشت: با اقدامات کارشناسی و فنی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، سرانجام ۲ نفر از سارقان دراین زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی درعملیاتی بهنگام دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی یادآور شد: در بازجویی‌های فنی کارشناسان پلیس، سارقان مورد نظر که یکی از آن‌ها از همکاران شاکی پرونده بود، اعتراف کردند که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی و با دسترسی به گوشی همراهش، به اطلاعات کیف پول الکترونیکی او دست یافته و سپس اقدام به سرقت از آن کرده اند.

سرهنگ آنقی با بیان اینکه که پس از هماهنگی با دستگاه قضائی مبلغ سرقت شده از شاکی به کیف پول مجازی مالباخته بازگردانده شد افزود: متهمان دستگیر شده دراین عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

او درپایان با تأکید بر برخورد قاطعانه پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی از عموم مردم خواست تا هرگز اطلاعات شخصی و رمز‌های عبور خود را در اختیار دیگران قرار دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا داشتن مشکلات مختلف در فضای مجازی، با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از راهنمایی‌ها و هدایت‌های پیشگیرانه آنان بهرمند شوند.