۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

تلکه کردن هکر ۲۰ ساله در اینستاگرام در کازرون

تلکه کردن هکر ۲۰ ساله در اینستاگرام در کازرون
فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" از دستگیری هکر ۲۰ ساله که اقدام به هک پیج‌های شاخص با فالوور بالا می‌کرد خبر داد.
کد خبر : ۵۷۹۰۲۷

سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی ۳۰ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت پیج اینستاگرامم با ۲۰ هزار فالوور که از آن درآمد زایی داشتم توسط شخص ناشناسی هک و با تغییر اطلاعات آن در حال سو استفاده کردن می‌باشد که پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی گفت: پلیس با دریافت مستندات شاکی و بررسی‌های اولیه خود مطلع شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت وی پیدا کرده و تمامی اطلاعات از جمله شماره تلفن و ایمیل پشتیبانی را تغییر داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "کازرون" با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را احضار کنند، تصریح کرد: وی در بازجویی اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی خود برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ "زراعتیان" از شهروندان خواست رمز دو مرحله‌ای پیج خود را فعال و از رمز‌های قوی شامل علائم و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ گزارش کنند.