۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲

طرح انتخاب شهرداران توسط مردم در مجلس

کد خبر : ۵۷۸۷
به گزارش ايلنا، اسدالله راشدی ضمن اعلام این خبر تاكيد كرد :در این طرح ،انتخاب شهرداران شهرهای مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت در سراسر کشور از شوراها سلب و در اختیار مردم به صورت مستقیم همزمان با برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد:بر اساس طرح یاد شده موضوع استیضاح شهردار شهرهای مذکور نیز از اختیارات شوراها حذف و به هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استانها سپرده شده است.همچنین در طرح پیسنهادی آمده است در صورت فقدان هر یک از شرایط احراز تصدی سمت شهردار به تشخیص وزارت کشور شهردار مربوطه عزل خواهد شد.

رابط امور مجلس و دولت شورای عالی استانها در خصوص نحوه تعیین سرپرست شهرداری در طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس گفت:در این طرح چنانچه خدمت شهردار قبل از اتمام دوره او به هر نحوی خاتمه یابد تا برگزاری اولین انتخابات سراسری ،انتخاب سرپرست شهرداری درشهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مراکز استانها نیز از اختیارات شوراها حذف و به وزیر کشور و در سایر شهرها به استانداران واگذار شده است.

وی تصریح کرد:با توجه به مخالفت اکثر اعضای محترم شوراهای سراسر کشور با طرح مذکور امیدورایم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به طرح مذکور رای مثبت ندهند.