۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

احمدی‌نژاد: ما در عمرمان اینقدر نارضایتی ندیدیم

جمعی از مردم انقلابی استان قم، روز گذشته در میدان ۷۲ نارمک تهران با دکتر احمدی‌نژاد ملاقات کردند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند.
کد خبر : ۵۴۴۶۱۲
جمعی از مردم انقلابی استان قم، روز گذشته در میدان ۷۲ نارمک تهران با دکتر احمدی‌نژاد ملاقات کردند و به نمایندگی از اقشار مختلف مردم گزارش‌هایی از وضعیت موجود و مشکلات مردم شریف این استان ارائه نمودند.

به گزارش عصر ایران، متن بخشی از سخنان دکتر احمدی نژاد در دیدار با جمعی از کارگران و اقشار مختلف استان قم بدین شرح است:

عزیزان؛ شک نکنید که ما در متن یک انقلاب بزرگ هستیم و این انقلاب هم از سال ۴۲ یا ۵۷ شروع نشده از زمان حضرت آدم (ع) شروع شده است. اصلا آمدن انسان‌ها به این دنیا برای یک حرکت تکاملی است، برای اینکه انسانیت و حق ظهور کند، خدا تجلی کند و امام زمان (عج) ظهور کند. منتهی در مقطع ما با هدایت‌های امام، یک جهش در این حرکت اتفاق افتاد.

من به شما عرض کنم، امروز که اینجا نشسته ایم به ضرس قاطع عرض می‌کنم که ملت ایران، انقلابی‌تر از سال ۵۷ هستند. ایشان ۳ دقیقه صحبت کردند. به غیر از آن قسمتی که به من اظهار لطف کردند، در تشریح اوضاع و آرمانها، همه چیز را گفتند. حالا بزرگترین سخنران‌ها هم بیایند هر چه بگویند همین است، بالاتر از این، کسی حرفی ندارد که بزند.

ملت در سال ۵۷ چه می‌خواستند؟ از چه چیزی ناراضی بودند؟ می‌گفتند چرا عدالت و صداقت نیست؟ چرا تبعیض و وادادگی هست؟ چرا عزت و استقلال نیست؟ چرا فاصله طبقاتی هست؟ چرا فساد و بخور بخور هست؟

همان زمان اگر از آن‌ها سوال می‌کردیم شما که انقلاب کردید و می‌گویید جمهوری اسلامی، چه می‌خواهید؟ می‌گفتند ما می‌خواهیم عدالت، صداقت، آزادی، پاکی، عزت و استقلال باشد. تمام این واژه‌ها در سخنان امام هست. آن زمان اکثر مردم اسلام را دوست داشتند، الان هم مردم اسلام را می‌خواهند ولی برای چه؟ برای همین ها، این‌ها نباشد و این‌ها باشد.

الان ۴۲ سال از انقلاب گذشته است. اگر امروز به خیابان برودید، اولا نارضایتی خیلی بالا است. ما در عمرمان ندیدیم که اینقدر نارضایتی وجود داشته باشد. مردم از چه چیزی ناراضی هستند؟ باز هم همان حرف هاست. اگر امروز هم از مردم بپرسیم که از چه چیزی ناراضی هستید، چه می‌گویند؟ می‌گویند چه شد؟ چرا تبعیض، بی صداقتی، فساد، بی عدالتی و ظلم وجود دارد؟ استقلال و عزت ما دارد آسیب می‌بیند. ایشان در صحبت هایشان این‌ها را گفتند.

هیچکس در خیابان نمی‌گوید که من ناراحت هستم، چون اجازه نمی‌دهند من فساد کنم! چون اجازه نمی‌دهند من دزدی کنم، ناراضی هستم! کسی همچین حرفی را نمی‌زند. همه می‌گویند چرا دزدی هست؟ بعد می‌پرسیم چه می‌خواهید؟ می‌گویند ما می‌خواهیم عدالت، صداقت، عزت و ... باشد. باز هم همان حرف هاست.

انقللاب یک امر دائمی است. مال یک مقطع نیست که بگوییم تمام می‌شود، اما امروز عمق و دایره اش خیلی وسیعتر از سال ۵۷ است. امروز با ۸۵ میلیون جمعیت، با هر کدام که صحبت می‌کنیم بروز از همه چیز خبر دارند. وقتی می‌گوید بی صداقتی نباشد، می‌گوییم کجا بی صداقتی بوده است؟ صد مورد را می‌شمرد. الان مردم کوچه و بازار، نه آن‌هایی که متخصص کار هستند، تحلیل‌های اقتصادی می‌کنند. وقتی می‌گوییم عدالت می‌خواهی، این یعنی چه؟ ۲۰ مورد برایت می‌شمرد. حالا این‌ها فقط به ایران اختصاص دارد؟ نه، این جهانی است. الان در دنیا دارد موج عظیمی راه می‌افتد.

از زمانی که دموکراسی آمد، یک امیدی به دموکراسی بود که خود مردم برای خودشان تصمیم بگیرند. مکتب ما هم همین را می‌گوید، خدا هم همین را می‌گوید. می‌گوید خودتان باید برای خودتان تصمیم بگیرید. کاری که من، پیغمبر و امام می‌کند، هدایت است. ما راه را به شما نشان می‌دهیم. اگر انسان انتخاب نکند که دیگر بهشت و جهنم معنا ندارد. دموکراسی آمد و گفت مردم خودشان تصمیم بگیرند ولی کم کم باند‌های ثروت و قدرت درست شدند و کم کم مردم هم کنار زده شدند و یک حلقه‌هایی شکل گرفت.