۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲

دوپینگی شدن سه جودوکار

دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ از مثبت اعلام شدن نمونه آزمايش سه جودوكار خبر داد. به گزارش مشرق، دكتر لطفعلي پوركاظمي در گفت‌و‌گو با ايسنا، اظهار كرد: نمونه A سه جودوكار كه از آنها حدود يك ماه پيش در مسابقات قهرماني كشور تست گرفته شده بود، مثبت اعلام شد.
کد خبر : ۵۳۱۳۶

به گزارش صراط به نقل از مشرق وي افزود: فعلا مرحله اول و بازبيني ابتدايي نمونه A انجام شده و تست آن‌ها مثبت است و اين ورزشكاران زمان دارند تا نسبت به اين مساله اعتراض كرده و درخواست آزمايش روي نمونه B را بدهند.
دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ با اشاره به اينكه اين سه جودوكار در صورت داشتن اعتراض بايد مدارك و مستندات پزشكي خود را به فدراسيون پزشكي ـ ورزشي ارائه كنند، گفت: اين جودوكاران مي‌توانند از اين طريق براي انجام كارهاي بعدي و احتمالا تبرئه شدن تلاش كنند.
وي در مورد اين كه اين جودوكاران از چه ماده‌ نيروزايي استفاده كرده بودند گفت: در مورد نوع ماده مصرف شده هم نمي‌توانم چيزي بگويم و هنوز در حال بررسي هستيم.
پوركاظمي از اعلام نام اين سه جودوكار خودداري كرد و گفت: طبق قانون اعلام نام اين افراد ممنوع است. هر زمان بررسي‌ها نهايي شد اعلام مي‌كنيم.
وي يادآور شد: نامه اوليه بابت استفاده اين سه جودوكار از موادنيروزا به فدراسيون جودو ارسال شده و مراتب در حال انجام است.
دبير كل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ يادآور شد: با توجه به اين كه ليست داروهاي ممنوعه روي سايت فدراسيون پزشكي ـ ورزشي وجود دارد و بارها اطلاع رساني شده است، انتظار داريم ورزشكاران دقت بيشتري كنند.

برچسب ها: جودو دوپینگ