۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۰

گفتگو با یکی‌از بازداشت‌شدگان هیئت‌مصری

کد خبر : ۵۲۹۸۹

یکی از بازداشت شدگان هیئت مصری شرکت کننده در کنفرانس بیداری اسلامی تهران با تایید این خبر گفت که نیروهای امنیتی به مدت 4 ساعت در فرودگاه چمدان‌های ما را بازرسی کردند و سرانجام کتاب‌های توقیف شده را پس دادند.
 
دکتر "احمد سالم" یکی از اعضای هیئت شرکت کننده در کنفرانس بیداری اسلامی تهران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره به موضوع دستگیرشدنش در فرودگاه قاهره به محض بازگشت به مصر توسط نیروهای امنیتی این کشور اشاره کرد. 


وی گفت: نیروهای امنیتی او و تعدادی از همراهانش را در فرودگاه دستگیر کردند و برای مدت تقریبا 4 ساعت آنها را بدلیل داشتن کتاب های مختلف معطل کرده اند. زیرا بر اساس قانون تنها پس از موافقت کمیته مطبوعات مستقر در فرودگاه می توانستند این کتاب ها را وارد کشور کنند.

این فعال مصری افزود: این امر حالتی از سردرگمی و تنش میان بازداشت شدگان و نیروهای امنیتی به وجود آورد.

سالم در ادامه تاکید کرد: نیروهای امنیتی از ما درباره محتویات چمدان‌هایمان پرسیدند و زمانی که متوجه کتاب ها شدند، آنها را مصادره کرده و به ما گفتند که کمیته مطبوعات این کتاب ها را در روز شنبه به ما خواهد داد و شما نیز باید فردا بار دیگر مراجعه کنید. این امر موجب شد که ما نیز جبهه بگیریم و بر پس گرفتن کتاب‌هایمان پافشاری کنیم.

این شخصیت مصری تاکید کرد که بازداشت شدگان در قبال این برخورد نیروهای امنیتی ابراز نارضایتی و اعلام کردند درحالی که این کتاب‌ها از طریق اینترنت نیز قابل دسترسی هستند، وجود چنین قانونی بی فایده به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: این اعتراض‌ها نتیجه داد و افسران امنیتی فرودگاه مداخله کردند و اجازه دادند ما کتاب‌هایمان را پس بگیریم.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی فرودگاه قاهره، 6 تن از اعضای هیئت مصری شرکت کننده در کنفرانس بیداری اسلامی را دستگیر و بازداشت کرده بودند که اسامی آنها عبارت است از: دکتر أحمد سالم و "ضیاء الصاوی" از حزب عمل، "نبیل سیف" خبرنگار روزنامه "الفجر"، "محمد الطاهر الهاشمى"، "ضیاء الدین سلیمان" روزنامه نگار و "محمد إبراهیم أحمد أبوبکر" رئیس یک شرکت نفتی.

 

نظرات بینندگان
سید رضا مصطفوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
ببینم این افراد را کدام فیلتر رد شدند اگر دولت قانونی مصر به این افراد روادید سفر به ایران نداده پس کار اشتباهی کردند که بدون اجازه دولت امده اند
در ضمن این افراد اگر با کمک وزارت امور خارجه امده اند حق کشور ماست که برای ازادی این افراد کمک و تلاش کند خلاصه بیت المال دیگه
از قدیم گفتند هر کی خربزه می خوره پای لرزش می شینه
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم