۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶

برف و باران ادامه دارد

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است روز دوشنبه استان زنجان با 17 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین استان‌های ایران هستند.
کد خبر : ۵۲۸۳۵

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین: گویا زمستان تازه شروع شده است. سرمای استخوان سوز، تمام ایران را فرا گرفته و هر لحظه باید در انتظار برف و باران بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است روز دوشنبه استان زنجان با 17 درجه سانتیگراد زیر صفر و هرمزگان با 22 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین استان‌های ایران هستند.

همچنین پیش بینی شده است که بارندگی های پراکنده در روز دوشنبه هم ادامه داشته باشد. پس از آن، باید منتظر ورود گرد و غبار نشست؛ پیش بینی شده که سه‌شنبه گرد و خاک روی عراق بوجود بیاید و در ادامه از اواخر سه شنبه و شروع چهارشنبه گرد و غبار در برخی از مناطق شمال غرب  کشور رخ دهد.

اما به موازات ان، با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب برای مناطق غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. این تغییر آب و هوایی هم از سه شنبه شب اتفاق می افتد. درواقع پیش بینی شده سامانه بارشی که اکنون روی اروپا قرار دارد، از اواسط سه‌شنبه از نوار غربی وارد کشور ‌شود که ابتدا در نیمه غربی و سپس در روز چهارشنبه در نیمه شرقی تاثیرگذار می شود.

اما آسمان تهران در روز دوشنبه صاف همراه با غبار محلی است که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با دو درجه افزایش به 3- و 4 می‌رسد.

بررسی‌ نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌هد بجز استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان سایر استان‌های کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیر صفر خواهند داشت؛ به شکلی که سردترین استان کشور در این روز استان زنجان با حداقل و حداکثر دمای 17- و 5- پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر گرمترین استان کشور نیز در این مدت استان هرمزگان با حداقل و حداکثر دمای 11 و 22 پیش‌بینی می‌شود.

بدین ترتیب همچنان 26 استان کشور در روز دوشنبه حداقل دمای زیر صفر دارند.

همچنین در روز سه‌شنبه بارش برف در مناطق غربی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، روز چهارشنبه بارش متناوب باران و برف دراستانهای واقع در شمال غرب ، غرب ، جنوب غرب ، زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز که در مناطق غرب و جنوب غرب با وزش باد و احتمالا گرد و خاک همراه است، روز پنجشنبه بارش متناوب باران و برف در استان‌های واقع در شمال غرب ، غرب ، سواحل دریای خزر ، جنوب غرب، زاگرس مرکزی ، مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و روز جمعه بارش متناوب باران و برف در استانهای واقع در شمال غرب، غرب ، شمال ، زاگرس مرکزی ، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: برف باران کشور