۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

بازداشت به دلیل آلوده کردن رودخانه

مقامات اداره پلیس چین هشت نفر از مدیران اجرایی دو شرکت را به اتهام ریختن ماده شیمیایی سرطان زای کادمیوم به داخل رودخانه ای در جنوب این کشور بازداشت کردند. این درحالی است که نگرانی ناشی از آلودگی آب رودخانه لونگجیانگ در منطقه گوانگشی ، سلامتی میلیونها نفراز ساکنان منطقه را تهدید می کند.
کد خبر : ۵۲۳۹۷

به گزارش صراط به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری شین هوا از پکن نوشت: مقامات محلی مدیران شرکت های جینه و هنکوان را مسئول آلودگی رودخانه لونگجیانگ می دانند. ماده شیمیایی کادمیوم برای آبکاری الکتریکی در ساخت و تولید باطری و رنگ های صنعتی بکار می رود. مقامات پایتخت چین بارها قول داده اند که آلودگی های ناشی از مواد سمی و شیمیایی پسماندهای کارخانجات و مزارع کشاوزری را پاکسازی کنند.

اگر چه اولویت توسعه اقتصادی بر حفاظت از محیط زیست معمولا مانع از اجرایی شدن دستورالعمل های دولتی مبنی بر جلوگیری از انتقال آلاینده های شیمیایی و پسماندهای کارخانجات صنعتی به داخل رودخانه ها و آلودگی محیط زیست می شود. به موجب این گزارش تاکنون هشت نفر از مدیران اجرایی این دو شرکت صنعتی بازداشت شده اند و تلاش برای بازداشت برخی دیگر از مسئولان که در آلودگی محیط زیست سهل انگاری کرده اند ادامه دارد. منابع خبری چین همچنین اعلام کردند پلیس شرکتی که بیست تن مواد سرطان زای کادمیوم را به داخل رودخانه ریخته است تعطیل کردند. به رغم تلاش ماموران آتش نشانی جهت افزودن صدها تن مواد خنثی کننده به داخل رودخانه ، بسیاری از ماهی های رودخانه لونگجیانگ تلف شدند .

گزارشها همچنین از هجوم ساکنان منطقه به منظور خرید بطریهای آب آشامیدنی به فروشگاهها حکایت دارد.
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.