۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸

تشبیه سران فتنه به مرد نمایان نامرد

مجلس - جواد کریمی قدوسی در نطق امروز خود، سران فتنه را «مرد نمایان نامرد که عقلشان، بسان نوعروس پرده نشین است»؛ خواند.
کد خبر : ۵۱۷۸۳
به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاين، نماينده مشهد در سخنان خود به بررسي شباهت​هاي فتنه معاويه، عمروعاص و فتنه اشعس و فتنه​هاي اين زمان پرداخت و گفت: برخي در آن زمان با نفاق به دنبال ايجاد شبهه و ترديد بودند و با طرح حکميت امامت مسلمين را زير سوال بردند و اکنون نيز برخي در فضاي سياسي به دنبال گردوغبار و قانون شکني در کشور هستند تا به اين وسيله ثابت کنند براي کسب آرامش بايد به فکر و سياست آنها پناه برده شود. آنها براي رواج خود به کانون​هاي قدرت و ثروت باج مي​دادند و ثروت​هاي مفسد اقتصادي را پشتوانه عملکرد خود قرار داده و مي دهند.
وي افزود: سران فتنه نيز همچون معاويه با زبان قرآن، امام مظلوم و ولي امروز را به ابراز ندامت فرا مي​خواندند و مي خواستند نظام اسلامي را خدشه دار کنند. در آن فتنه، معاويه به خود لقب اميرالمومنين داد ولي در اين فتنه مردم به آنها لقب سران فتنه را  دادند.در آن فتنه قرآن سر نيزه، مردم را گمراه کرد اما در اين فتنه، مردم بصير پاسخ همراهي با ولي فقيه را دادند. در آن فتنه نظام امامت را به سلطنت تبديل کردند اما در اين فتنه، نظام از اين افراد پالايش شد و بيداري اسلامي در ديگر کشورها ايجاد شد.
گفتني است در بخشي از مذاکرات امروز مجلس در مورد لايحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، موسي قرباني عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس به اظهارات برخي نمايندگان ايراد گرفت و گفت: سياسيون نبايد در مسائل حقوقي اظهارنظر کنند، وگرنه هميني مي شود که مي​بينيد! سخنان وي با درخواست تذکر مصطفي کواکبيان روبرو شد. اما باهنر که مي دانست مرجع سخنان قرباني، کواکبيان بوده است، خطاب به او گفت: اگر منظورتان آقاي کواکبيان بودند که بايد بگويم؛ ايشان هم سياسي هستند، هم حقوقي و هم اقتصادي!
پس از دقايقي نادر قاضي​پور نماينده اروميه در تذکري گفت: آقاي قرباني که به نمايندگان ايراد مي​گيرد و آنها سياسي و بدون دانش حقوقي مي​خواند، برود اول ايراد کميسيونش را برطرف کند که علي​رغم اظهار نظر همه کميسيون​ها در مورد لايحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، هنوز کميسيون حقوقي در اين زمينه اظهار نظر نکرده است.
محمدکاظم دلخوش هم در مقام دفاع از قرباني برآمد و با بيان اينکه او يک قاضي باتجربه است و از موازين حقوقي سر در مي​​آورد، گفت: قاچاقچي را که نمي​شود نازش دهيد، خواهش مي​کنم که گازش دهيد!
 
 

آخرین اخبار و تصاویر سیاسی  را در سرویس سیاست صراط بخوانید.