۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

موافقان و مخالفان تخصیص بودجه به مترو

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می‌رسد دولت به اجرای قانون اختصاص 2 میلیارد دلار به متروی تهران و سایر کلانشهرها اعتقادی ندارد.
کد خبر : ۵۱۶۱۳

به گزارش صراط به نقل از فارس، شاپور پولادی درباره اظهارات اخیر برخی مسئولان دولتی مبنی بر اینکه مصوبه تخصیص 2 میلیارد دلار به مترو خلاف قانون اساسی بوده است، اظهار داشت: اگر این مصوبه مغایر با قانون اساسی باشد شورای نگهبان مرجع تشخیص آن است نه دولت.

وی ادامه داد: سال 88 برداشت 2 میلیارد دلار از حساب صندوق ذخیره ارزی را در مجلس مصوب کردیم که شورای نگهبان از آن ایراداتی گرفت و در نهایت به مرجع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد اما امسال این مصوبه را با توجه به اجرایی نشدن مصوبه سال 88 در قانون بودجه سال 90 دیدیم که اصلاً ربطی به قانون 2 سال گذشته ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال اختصاص 2 میلیارد دلار را به متروی تهران و سایر کلانشرها تصویب کردیم؛ مغایرت اصل 75 قانون اساسی با مصوبه تخصیص پول به مترو معنا ندارد چرا که اگر اینچنین بود به طور حتم شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کرد.

به گفته پولادی مجلس در مصوبه خود پول بلاعوضی درخواست نکرده بود بلکه قرار بود به نوعی تسهیلات ارزی برای مشکلات مربوط به حمل و نقل درون شهری شهرهایی از جمله تهران اختصاص یابد.

فولادی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت اعتقادی به اجرای این قانون ندارد و مشکل اصلی نیز همین است.

برچسب ها: بودجه مترو دولت