۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹

ساختمان های متفاوت در دنیا+عکس

دنیا طراحی ساختمان در دوره های مختلف شاهد طرح های متفاوت و زیبایی بوده است که تحسین همگان را برانگیخته است. در این نوشته قصد داریم تا شما را با بعضی از طراحی های برتر در زمینه ساختمان در نقاط مختلف جهان آشنا کنیم.
کد خبر : ۵۱۰۳۸

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران،برای به ثمر رسیدن این طرح ها، مهندسان مختلفی از نقاط مختلف دنیا با هم به رقابت پرداخته اند تا این آثار را خلق کنند.

ایستگاه خیابان فایندر- ملبورن
اولین ایستگاه در خیابان فایندر در سال 1854 ساخته شده است. برای طراحی این ساختمان دولت وقت استرالیا یک مزایده جهانی را برگزار کرد و در این مسابقه 17 طرح از نقاط مختلف دنیا شرکت کردند. اما نکته جالب اینجاست که این برنده نهایی این مزایده دو کارگر خوش ذوق که قرار بود در ایستگاه کار کنند بودند. آنها طرح را بر اساس طراحی فرانسوی دوران رنسانس ارائه کرده و آن را "نور سبز" نامیدند.

ساختمان شهرداری بوستون
در سال 1962 یک مسابقه سراسری در سطح آمریکا برای انتخاب طرحی به منظور ساختمان شهرداری شهر بوستون برگزار شد. 256 طرح مختلف برای این رقابت ارائه شد. در نهایت طرح پیشنهادی 3 پورفسور از دانشگاه کلمبیا در این رقابت پیروز شد و در زمان ساخته شدن به عنوان ششمین ساختمان برتر در کل آمریکا لقب گرفت اما اکثر مردم بوستون علاقه ای به این ساختمان نداشته و آن را "تاریک و غیر دوستانه" می دانند.

استادیوم آشیانه پرندگان- پکن
در سال 2001 میلادی و حتی قبل از اینکه نام شهر پکن به عنوان میزبان بازی های المپیک سال 2008 میلادی اعلام شود ، دولت چین از طراحان سراسر دنیا دعوت کرد تا طرح های خود را به منظور ساخت یک استادیوم جدید ملی ارائه کنند. در این مسابقه 13 طرح مختلف شرکت کردند که در نهایت طرح مشترک شرکت سویئسی Herzog & de Meuron و دقتر گروه تحقیقات و طراحی چین برنده مناقصه شد. این استادیوم که در سال 2008 میلادی در مرکز توجهات جهانی قرار داشت در سالهای بعد نتوانست آنچنان که باید و شاید توجهات را به خود جلب کند و قرار است به زودی به یک مجموعه فروشگاهی و تفریحی بدل شود.

ایستگاه مرکزی قطار – هلسینکی
ایستگاه مرکزی قطار در شهر هلسینکی ، پایتخت فنلاند در پاسخ به افزایش محبوبیت قطارها در دهه اول قرن بیستم طراحی شد. در کل و برای این طرح 21 طرح ارائه شد که از آن میان طرح مهندس آمریکایی " ارو سارنین" به عنوان طرح برتر انتخاب شد. او در ابتدا با طرحی که در بر اساس مکتب رومانتیک قرن 18 و 19 بود قصد طراحی ایستگاه را داشت که به خاطر وجود مخالفت هایی با طرحی پیشرفته تر ایستگاه ساخته شده و در سال 1919 به بهره برداری رسید.

پارک یادبود صلح – هیروشیما
در سال 1949 میلادی ، 4 سال پس از بمباران اتمی شهر هیروشیمای ژاپن مسابقه ای به منظور انتخاب طرح برتر برای طراحی پارک یادبود در هیروشیما برگزار شد. " کنزو تانگه" طراح ژاپنی که بعدها در سال 1987 جایزه جهانی Pritzker را برد به عنوان طراح برتر شناخته شد. از آن زمان به این سو این پارک به سمبل روحیه برای مردم شهر و پربازدیدترین مقصد برای مردم دنیا تبدیل شده است.
 
 
 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.

برچسب ها: ساختمان متقاوت
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم