۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

سکه در مشهد کمیاب شد

نوسانات قیمت سکه و افزایش تقاضا برای خرید سکه، باعث عرضه کمتر آن در بازار مشهد شده است.
کد خبر : ۵۰۴۹۹۸

محمدباقر معبودی‌نژاد رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: با‌توجه‌به افزایش تقاضای خرید سکه، عرضه آن کمتر شده و همین مسئله حباب قیمت سکه در مشهد را به ۵۰۰ هزار تومان رسانده است.

او ادامه داد: درحالی‌که قیمت هر سکه امامی روز یکشنبه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی درمقایسه‌با روز قبل از آن به ۷ میلیون تومان رسید، امروز (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت) از این مبلغ هم فراتر رفت و به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
خرید سکه با هدف سرمایه‌گذاری
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد افزود: به این ترتیب حباب سکه در بازار طلا و جواهر مشهد به ۵۰۰ هزار تومان رسیده؛ یعنی قیمت طلای واقعی سکه، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و علت این حباب، افزایش مراجعه مشهدی‌ها برای خرید سکه با هدف سرمایه‌گذاری است.

اگر فاصله عرضه و تقاضا کم نشود، سکه گران‌تر می‌شود

معبودی‌نژاد به این مساله که برای آرام‌کردن بازار مشهد باید طلافروش‌ها از تهران سکه خریداری کنند اشاره و بیان کرد: اگر بانک مرکزی هم اقدام به ارائه سکه کند تا میزان سکه در بازار افزایش یابد و فاصله عرضه و تقاضا به حداقل برسد، نباید نگران بود، اما در غیر این‌صورت باید منتظر افزایش‌های بعدی باشیم.

مردم از خرید سکه حباب‌دار صرف‌نظر کنند

او بااشاره به اینکه حباب قیمت در مشهد بیشتر از تهران است، درباره علت آن گفت: اینجا سکه کمتر و خریدار بیشتر و این در حالی است که افزایش نرخ دلار نیز موجب شده مشهدی‌ها برای خرید سکه شتاب بیشتری بگیرند، درحالی‌که توصیه می‌شود در شرایط حباب، مردم از خرید سکه صرف‌نظر کنند، زیرا با بازگشت وضعیت به قبل و رفع حباب‌ها متضرر خواهند شد.

منبع: شهرآرا

خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید