۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

طرحی برای حمایت از مبتلایان به کرونا در شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح حمایت از مبتلایان به کرونا در شهرداری گفت: صدور برات‌کارت به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران قانونی است.
کد خبر : ۵۰۳۱۶۴

سیدحسن رسولی در دویست و دهمین جلسه شورای شهر تهران درباره صدور برات‌کارت برای تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران گفت:‌ در بررسی لایحه مجوز صدور برات‌کارت تا سقف 20هزار ریال به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران،  مباحثی مطرح شد مبنی بر اینکه کلمه سال 99 نیز در ماده واحده این لایحه درج شود که من با این موضوع مخالف هستم.

وی گفت: لایحه مربوطه در راستای اجرای ماده 90 مصوبه برنامه پنج‌ساله توسعه شهر تهران است همچنین در تبصره 4 بودجه سال 98 به شهرداری اجازه داده شده تا از ابزار مالی برات‌کارت استفاده کند که اگر در ماده واحده یا تبصره‌ای، سال 99 ذکر شود این لایحه عطف ماسبق نخواهد بود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هر چند شهرداری لایحه خود را در مورد برات‌کارت به موقع به شورای شهر ارسال کرد ولی شورا با تأخیر به لایحه ورود یافت و اکنون لایحه مجوز صدور  برات‌کارت فاقد ایراد قانونی است.

رسولی گفت:‌در حال حاضر نیازی نیست که کلمه سال 99 در متن واحده یا به صورت تبصره مجزا در این لایحه اعمال شود.

به گزارش فارس، همچنین در جلسه امروز شورای شهر یک فوریت طرح اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که حین انجام وظیفه به کرونا مبتلا شده‌اند، مطرح شد که هیچ یک از اعضاء مخالفتی با آن نداشتند.

سرانجام این طرح یک فوریتی با 19 رأی موافق در شورای شهر به تصویب رسید.