۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷

حواشی مراسم دیشب فیفا

بهترین بازیکن فوتبال جهان ژاوی را انتخاب کرد و کاپیتان تیم ملی اسپانیا رونالدو را برگزید .
کد خبر : ۵۰۰۶۲

به گزارش صراط به نقل از جام نیوز :

* رای مسی به ژاوی و انتخاب رونالدو توسط کاسیاس
در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال سال 2011 فیفا، لیونل مسی توپ طلا را بالای سر برد و گواردیولا به عنوان بهترین مربی سال 2011 انتخاب شد.
پیش از این مراسم رای کاپیتان‌ها و مربیان دعوت شده از سوی فیفا جمع‌آوری شده بود و طبق اعلام قبلی دقایقی بعد از پایان مراسم آرای رسمی منتشر شد.
بر این اساس ویسنته دل‌بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در سه گزینه خود به مسی، رونالدو و توماس مولر رای داده است و ایکر کاسیاس به ترتیب رونالدو، اوزیل و مسی را انتخاب کرده است.
کاماچو سرمربی تیم ملی فوتبال چین کاسیاس، ژاوی و اینیستا را معرفی کرده و اتوئو دوستان قدیمی خود را فراموش نکرده و سه نام مسی، ژاوی و اینیستا را روی برگه رای خود نوشته است.
طبق اسامی منتشر شده، لیونل مسی صاحب سه توپ طلای سال فیفا نیز به ژاوی، اینیستا و آخرو هم‌وطنش رای داده است. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران هم مسی، ژاوی و اینیستا را انتخاب کرده است.
فیلیپ لام به مسی، ژاوی و رونالدو اشاره کرده و آندری شوچنکو در سه گزینه خود مسی، رونالدو و ژاوی را معرفی کرده است.
 

* ابراهیموویچ به گواردیولا رای داد!
بازیکن کلیدی تیم فوتبال آ.ث میلان ایتالیا در مراسم انتخاب برترین مربی سال 2011 فیفا به جوزپه گواردیولا رای داد.
زلاتان ابراهیموویچ که پس از ترک بارسلونا و نقل مکان به میلان ایتالیا بارها علیه گواردیولا سخنرانی کرده در مراحل رای‌گیری فیفا برای انتخاب برترین مربی سال 2011 به گواردیولا رای داده است.
انتشار رسمی این خبر باعث تعجب بسیاری از خبرنگاران اسپانیایی و ایتالیایی شده و دوستان نزدیک او نیز ابراز شگفتی کرده‌اند.
از دیگر شگفتی‌ها در خبر منتشر شده به صورت رسمی از سوی فیفا رای دادن بازیکنانی مثل بن‌زما، اوزیل و اتوئو به لیونل مسی است، این مهره‌ها کریستیانو رونالدو را در اولویت خود قرار نداده‌اند.
رای دادن ابراهیموویچ به گواردیولا می‌تواند در آشتی این دو مهره مهم در جهان فوتبال حرفه‌ای موثر باشد و با توجه به اخلاقی که از گواردیولا در ذهن دوستدارانش انتظار می‌رود می‌شود به زودی این دو دوست قدیمی را کنار یکدیگر دید.
 

* ژاوی: سخنان مسی از جایزه‌اش باارزش‌تر بود
بهترین بازیساز جهان و مهره کلیدی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا گفت: «سخنان مسی از جایزه‌اش باارزش‌تر بود.»
ژاوی هرناندس یکی از نامزد‌های دریافت توپ طلای سال 2011 فیفا پس از تماشای مسی در حال عکس گرفتن با توپ طلا به خبرنگاران گفت: «از دید من سخنان مسی از جایزه‌اش باارزش‌تر بود، شخصیت این دوست بزرگ برای من بسیار قابل احترام است و از این که با او در یک تیم عضویت دارم احساس غرور و افتخار می‌کنم.»
وی ادامه داد: «او یک دوست صمیمی و بسیار با ارزش برای من است، خجالتی بودن او نیز باعث می‌شود آن طور که باید در رسانه‌ها حضور نداشته باشد. امسال می‌تواند بار دیگر سال بارسلونا باشد، سخنان مسی برای همه اعضای خانواده بارسلونا با ارزش و مهم بود.»
مسی در سخنان خود پس از دریافت توپ طلا این جایزه بزرگ را به ژاوی و همه هواداران بارسلونا تقدیم کرد و البته همان‌طور که پیش از این وعده داده بود جایزه نقدی که از سوی فیفا به وی اعطا می‌شود مستقیما به حساب یونیسف برای کمک به کودکان فقیر جهان واریز خواهد شد.
 

* نیمار: هنوز بین انتخاب بارسا و مادرید تردید دارم
مهاجم سانتوس برزیل پس از دریافت جایزه پوشکاش به عنوان زننده بهترین گل سال گفت: «هنوز بین بارسا و مادرید انتخاب قطعی نکردم.»
نیمار که به زعم بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران انتخاب اصلی باشگاه بارسلونا در تابستان آینده خواهد بود پس از دریافت جایزه پوشکاش تصریح کرد: «از دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا 2 پیشنهاد رسمی و بسیار با ارزش داشته‌ام و اختلافات باشگاه سانتوس با این دو باشگاه ربطی به تصمیم‌گیری من نخواهد داشت.»
وی افزود: «بین انتخاب دو نام بارسلونا و مادرید مردد هستم و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.»
وی ادامه داد: «برای من تبدیل شدن به یک ستاره شاغل در اروپا یک رویا است و دوست دارم در فصل آینده درخشش در یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی را تجربه کنم.»
 

* زیدان: این یک پیروزی بزرگ برای فوتبال اسپانیا است
اسطوره فرانسوی جهان فوتبال پس از پایان مراسم توپ طلای سال 2011 فیفا گفت: «این یک پیروزی بزرگ برای فوتبال اسپانیا است.»
زین الدین زیدان بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال باشگاهی رئال مادرید و یوونتوس و مشاور عالی ورزش صدرنشین لالیگا تصریح کرد: «در مراسم توپ طلای سال فیفا شاهد بزرگی فوتبال اسپانیا بودم و اگر قرار باشد در کل این مراسم تنها به یک نکته اشاره کنم به همین حضور پررنگ فوتبال اسپانیا بسنده می‌کنم.»
زیدان ادامه داد: «گویا فوتبال اسپانیا را یک جا به سالن فوتبال زوریخ آورده بودند و کل سالن پر شده بود، مسی مدیون فوتبال اسپانیا است و تیم منتخب سال 2011 نیز اعتبار فوتبال اسپانیا را یادآوری می‌کرد.»
زیدان در مورد انتخاب نیمار نیز گفت: «شک ندارم اگر تیم‌هایی از لالیگا به سراغ نیمار نمی‌آمدند امروز او را روی صحنه مراسم زوریخ تماشا نمی‌کردیم.»
 

* ساوا: موفقیت تیم ژاپن برای من از کسب جایزه مهم‌تر است
بهترین بازیکن فوتبالیست زن جهان گفت: «مهم نیست که من چه افتخاراتی کسب کنم، مهم برای من پیروزی تیم است.»
هومار ساوا کاپیتان تیم ملی ژاپن پس از کسب عنوان بهترین بازیکن زن فوتبال جهان از کسانی که حمایتش کردند، تشکر کرد.
کاپیتان 33 ساله ژاپن در مسابقات جام جهانی آلمان توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات و کفش طلا را با زدن 5 گل کسب کرد. وی همچنین بالاتر از مارتای برزیلی که 5 سال گذشته بهترین بازیکن جهان بود قرار گرفت.
وی پس از کسب این عنوان گفت: «این جایزه تنها برای من نیست. من به این دلیل می‌توانم بازی کنم که افراد بزرگی از جمله مربی، خانواه‌ام و تیم در کنارم بودند.»
ساوا ادامه داد: «من این جایزه را به همه این افراد تقدیم می‌کنم. این نشان در فدراسیون فوتبال ژاپن قرار خواهد گرفت جایی که تماشاگران زیادی بتوانند آن را ببینند. این کار برای من هیجان انگیزتر است.»
بهترین بازیکن زن فوتبال جهان با ابراز خوشحالی از حضور ژاپن در مسابقات المپیک لندن، اظهار داشت: «من به فکر کسب جایزه دیگر و کسب افتخارات نیستم. تنها پیروزی تیم برای من مهم است. امیدوارم که بتوانیم مدال طلای مسابقات المپیک را نیز کسب کنیم. اولویت برای من کسب قهرمانی با ژاپن است.»


آخرین اخبار و تصاویر ورزشی را در سرویس ورزشی صراط بخوانید.

برچسب ها: فیفا ژاوی رونالدو