۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
علی گفت

آینده از آن کیست؟

کد خبر : ۵۰۰۴۰
به گزارش سرویس وبلاگ صراط، حسین قادری در وبلاگ علی گفتنوشت:
 
و در گروهي است كه ...

اميرالمومنين‌علي (عليه‌السلام) مي‌فرمايند: « خوشا به‌حال آن كس كه مسؤوليت‌هاي واجب را در پيشگاه خدا به انجام رسانده، و در راه خدا هرگونه سختي و تلخي را به جان خريده، و به شب زنده‌داري پرداخته است، و اگر خواب بر او چيره شده بر روي زمين خوابيده، و كف دست را بالين خود قرار داده و در گروهي است كه ترس از معاد خواب را از چشمانشان ربوده، و پهلو از بسترها گرفته، ولبهايشان به ياد پروردگار در حرگت و با استغفار طولاني گناهان را زدوده‌اند: " آنان حزب‌ خداوند (حزب‌الله) ، و همانا حزب رستگار است." ... » (1)

آينده از آن ...

امــام‌خامنــه‌اي(حفظه‌الله) مي‌فرمايند: « آينده از آن حزب‌اللهي‌هاست. »(2)

حاشـــيه1: چيزي براي اضافه‌ كردن و نوشتن و توضيح دادن بيشتر نيست فقط ترجيح مي‌دهم كه ويژگي‌هاي حزب‌اللهي بودن را با درك از كلام اميرالمومنين‌علي(عليه‌السلام) ليست كنم:

1. واجبات را انجام داده

2. تحمل سختي و تلخي

3. شب‌زنده‌داري

4. كف دست را بالين خود قرار داده

5. ترس از معاد

6. از بستر رها مي‌شوند

7. اهل استغفار

و صاحبان اين 6 ويژگي(و شايد بيشتر) صاحبان آينده هستند ...

حاشـــيه2: دي فصل امتحانات است و فصل سوال و جواب و نمره و ... است. ولي مطمئن هستم جنس هيچكدام از سوال‌هايي كه ما در اين مدت به آنها پاسخ مي‌دهيم شبيه به جنس سوال و عنوان امروز نباشد. اصلا در كدام كتاب پاسخ اين سوال آمده! "دكتر شهرياري‌هاي" وطن ما نيز سوالاتي متفاوت از جنس سوالات امتحاني را پاسخ گفتند كه "شهـــــــــــــــــــــــــــــيد دكتر شهرياري" نام گرفتند.

حاشـــيه3: معمولا در امتحانات در قسمت سوال مي‌نويسند كه فرق فلان چيز را با فلان چيز بيان‌كنيد 4 مورد كافي است و يا مي‌نويسند ويژگي‌هاي فلان چيز را بنويسيد ذكر 2 مورد كافي است! ولي وقتي اين سوال را بپرسند كه "آينده از آن كيست؟" يادتان باشد ذكر هر 7 مورد فقط نمره‌ي كامل دارد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
۰
۰
فعلأ در مملکت ما این حرفها برای عده ای زراندوز واژه هایی بی معناست.