۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱

احداث آرامستان در غرب تهران

معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت : بحث توسعه آرامستان ها در تهران همچنان توسط شهرداری پیگیری می شود و برای احداث آرامستان در غرب پایتخت، مذاکراتی با ارتش و منابع طبیعی به عمل آمده که در بخش هایی ممکن است به نتیجه برسیم.
کد خبر : ۴۹۳۴۰

 به گزارش صراط به نقل از فارس، حسین کلخورانی در خصوص احداث آرامستان در شرق و غرب تهران اظهار کرد: موضوع توسعه آرامستان در تهران بحثی است که همواره شهرداری تهران آن را مورد پیگیری قرار داده و در دو نقطه شرقی و غربی تهران بحث احداث آرامستان همچنان مطرح است.

وی ادامه داد: توسعه بهشت زهرا(س) نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار داشته و در این راستا شهرداری تعهدات عمرانی را برای مردم جنوب شهر به انجام می رساند که هم اکنون نیز برخی از این تعهدات به طور کامل انجام شده و برخی با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال اجرا است . این اقدام ها با هدف کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به انجام می رسد که خوشبختانه در حال حاضر توانسته ایم رضایت نسبی شهروندان را محقق سازیم .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود : به دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت ‌زهرا(س) نمی‌خواهیم گورستان‌ها را توسعه دهیم بلکه برای تقسیم تراکم جمعیت ، باید گورستان‌های جدید احداث شوند و نقاطی در غرب و شرق تهران برای این منظور در نظر گرفته‌ شده است.

کلخورانی گفت: ما در غرب تهران هم اکنون در حال مذاکره با ارتش هستیم ، چرا که بیشتر زمین های این قسمت در حال حاضر در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد .

وی با بیان این که محدودیت های نظامی و تاسیساتی سبب مخالفت ارتش با انتقال این زمین به شهرداری است ، افزود : به دلیل محدودیت ها و تاسیسات نظامی که در این محدوده وجود دارد نیروهای مسلح موافق افزایش تردد مردم در این منطقه نیستند . اما ما معتقدیم دراین منطقه کسی زندگی نمی‌کند که از همجوار شدن با گورستان دچار مشکل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود : بخشی از زمین های غرب تهران نیز در اختیار منابع طبیعی قرار دارد که با آن ها هم در حال مذاکره هستیم و احتمال دارد در بخش هایی به نتیجه برسیم.

کلخورانی در ادامه با اشاره به اینکه در قسمت شرق تهران ما با مشکل نهادها و ارگان ها مواجه نیستیم ، عنوان کرد: در قسمت شرق تهران باید تعدادی از مالکین را توجیه کنیم تا به این منظور زمین هایشان را به شهرداری بفروشند. در این منطقه، مشکل شهروندانی هستند که در آنجا زندگی می کنند زیرا این منطقه از سمت اتوبان شهید همت همچنان در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: زمانی که مساحتی را به منظور آرامگاه انتخاب می کنیم تا یک شعاع چند کیلومتری از پس و پیش زمین های اطراف آن از ارزشش کاسته می شود و طبیعی است که مردم مقاومت کرده و تمایل به احداث آرامستان در این منطقه نداشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که در محدوده شرق تهران در صورت احداث گورستان مشکل دسترسی نداریم، گفت: در این منطقه معارضین زیادی وجود دارند و باید به دنبال یک زمین مناسب برای این پروژه باشیم.

 
 
 

آخرین اخبار و تصاویر اجتماعی  را در سرویس جامعه صراط بخوانید.