۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

روحانی: 2 ماهواره در روزهای آینده به هوا پرتاب می‌کنیم

روحانی: 2 ماهواره در روزهای آینده به هوا پرتاب می‌کنیم
رئیس‌جمهور کشورمان از پرتاب دو ماهواره در روزهای پیش‌رو خبر داد و گفت: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.
کد خبر : ۴۴۸۱۸۶

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جریان سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان گلستان لحظاتی پیش در جمع مردم شهرستان گنبدکاووس و در استادیوم تختی اظهار کرد: ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت ایران است به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش فارس وی تصریح کرد: ماهواره پیام به دست دانشگاهیان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده و در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت، این ماهواره می‌تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آبهای سرزمینی و جنگلها همه را رصد کند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: این ماهواره در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت این ماهواره می‌تواند در 6 نوبت از بالای سرمان عبور می‌کند.

روحانی گفت: ما در گذشته ماهواره تحقیقاتی متعددی به فضا پرتاب کردیم اما این ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه عملیاتی است و برای نخستین بار ماهواره‌ای پرتاب می‌کند که روزانه همه مسائل کشور و تمام سرزمین‌ها را در اختیارمان قرار می‌دهد.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از مردم استان گلستان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: از صفا، صمیمیت و استقبال مردم و این حضور باشکوه تشکر می‌کنم همواره این مردم خوب، مخلص، ایثارگر در همه صحنه‌ها به عنوان مردمانی شجاع، مرزدار، عاشق ایران و اسلام و انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست.

روحانی با بیان اینکه گلستان باید به عنوان وحدت اقوام و مذاهب نام بگیرد، تصریح کرد: گلستان استانی است که در راه دفاع از کشور، نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم کرد و 512 شهید مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: تقدیم شهدای شیعه و سنی نشان می دهد که اقوام مختلف برای دفاع از میهن ایثار و فداکاری داشته و دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا سرزمین تاریخ است، افزود: در این منطقه تاریخ هزاران سال قبل و حکومت آل زیار و سرزمین بزرگان، میزبان بوعلی سینا و ابوریحان که بخشی از آثار کتاب الباقیه را نویسنده تاریخی نوشته است، ثبت شده است.

روحانی افزود: شاعر بزرگ و شهیر مختومقلی فراغی در 300 سال گذشته زمانی که در آن دیار اختلافات بسیاری وجود داشت توانست با اشعار زیبا و اعتدال‌گرایانه و با احترام خاص به اهل‌بیت(ع) و امامان؛ مردم این سرزمین و مردم در جهان اسلام را به وحدت، برادری و اخوت دعوت کند.