۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

نشست کمیسیون اقتصادی با همتی و دژپسند با محوریت نظام بانکی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای افزایش توان نظام بانکی کشور در مواجهه با تحریم ها با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رؤسای بانک های مهم کشور فردا در این کمیسیون بررسی می شود.
کد خبر : ۴۴۰۷۷۷

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با تأکید بر لزوم افزایش و ارتقاء توان نظام بانکی کشور در شرایط مواجهه با تحریم ها تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در راستای کمک به مباحث مرتبط در عرصه فعالیت اقتصادی کشور به‌ویژه حوزه بانکی، فردا در نشستی مشترک با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور رؤسای بانک های مهم کشور راهکارهای ارتقاء توان نظام بانکی را در مواجهه با تحریم ها بررسی می کند.
وی افزود: همچنین در این نشست، کمیته ضد تحریم کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش های مجلس نیز گزارش خود را در این باره ارائه خواهند کرد که جمع بندی نهایی در خصوص موضوعات کلان کشور به عنوان چارچوب مورد توافق مجلس و دولت نهایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از ارسال نامه ای به رئیس جمهور در خصوص وضعیت بیمه ایثارگران خبر داد و گفت: اخیراً بیمه ایثارگران از مجموعه بنیاد شهید جدا و به برخی دستگاه ها واگذار شده است و این در حالیست که این پرداخت ها در اعتبار دستگاه ها پیش بینی نشده است.
وی افزود: به همین دلیل تأمین ردیف اعتباربرای ایثارگران در حوزه تأمین دارو و خدمات درمانی طی هفته های اخیر با چالش های جدی مواجه شده است.
پورابراهیمی تصریح کرد: در نامه ای که به رئیس جمهور نوشته ایم از ایشان خواستیم که تا پایان امسال به روال ماه ها و سال های گذشته اقدام شود و اگر قرار است تصمیمی در این باره اتخاذ شود باید با انجام بررسی های کارشناسی در بودجه سال 98 لحاظ شود.
وی ادامه داد: این تصمیم جدید آن هم در میانه سال باعث به هم ریختگی جدی در وضعیت درمانی ایثارگران شده است لذا ما راهکارهایمان را در قالب این نامه به دولت داده ایم تا با استمرار شرایط پیشین در این باره در بودجه سال 98 تصمیم گیری شود.

 
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم