۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

طرح مقابله با برنامه موشکی ایران تصویب شد

طرح مقابله با برنامه موشکی ایران با آرای بالا در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.
کد خبر : ۳۸۶۳۶۰
صراط: طرح مقابله با برنامه موشکی ایران با آرای بالا در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طرح مقابله با برنامه موشکی ایران با ۴۲۳ رأی مثبت و ۲ رأی منفی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. این طرح باید در مجلس سنا نیز تصویب شود.

«قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» که امشب در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به تصویب رسید، تحریم جدیدی علیه برنامه موشکی ایران وضع نمی‌کند اما امکان اعمال تحریم‌های جدید را برای دولت آمریکا فراهم می‌کند.

به موجب این طرح، دولت آمریکا موظف است ظرف نهایتا ۳۰ روز پس از هر آزمایش موشکی ایران، به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنا گزارش دهد که آیا این آزمایش با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همخوانی داشته است یا خیر.

چنانچه دولت آمریکا تایید کند که آزمایش موشکی مذکور ناقض قطعنامه شورای امنیت بوده، باید فهرستی از افرادی که دستور آزمایش را صادر کرده‌اند و همچنین گزارشی درباره اینکه آیا این افراد هم اکنون تحت تحریم قرار دارند یا نه، به کنگره ارائه دهد.

 طبق این قانون، افراد و نهادهایی که در گزارش دولت آمریکا به نام آنها اشاره شده باشد، مشمول تحریم‌هایی چون توقیف اموال، ممنوعیت ورود به آمریکا، جریمه‌های مالی و محدودیت‌های تجاری قرار خواهند گرفت.