۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

تشکر ویژه آیت‌الله هاشمی شاهرودی از سردار سلیمانی

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که نقش ایران در عراق به ارتقای امنیت محدود نشود.
کد خبر : ۳۸۵۷۲۰

صراط: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع فتنه استکبار در جداسازی عراق و خنثی شدن توطئه بدون خونریزی، درگیری، منازعه و با کمترین هزینه را مایه‌ امیدواری و نقش جمهوری اسلامی به ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست.

به گزارش ایسنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به خدمات جمهوری اسلامی در مقابله با گروهک تروریستی داعش و نقش ایران در افزایش امنیت عراق اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی، پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ملت و دولت عراق به حساب می‌آید و حکومت مرکزی عراق به جمهوری اسلامی اعتماد وافی دارد؛ چنان که در طی سالهای گذشته، حمایت‌های جمهوری اسلامی، ضریب امنیت عراق را به طرز چشمگیری افزایش داده و موجبات آرامش و رضایت خاطر ملت عراق را فراهم آورده است.

هاشمی شاهرودی، با بیان این که جمهوری اسلامی نباید تنها به حل مشکلات امنیتی عراق اکتفا کند، افزود: در کنار مسئله‌ امنیت، نباید از مقوله‌ اقتصاد و همکاری‌های دو کشور ایران و عراق در این زمینه غفلت کرد. همچنین نقش جمهوری اسلامی در سازندگی و آبادانی شهرهای عراق، اهمیتی ویژه دارد. اتخاذ سیاست اقتصادی و برنامه‌ریزی مستقل برای افزایش روابط اقتصادی ایران و عراق از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد تا سهم ایران از بازار عراق افزایش یابد و به روند سازندگی در عراق نیز بیش از پیش کمک شود.