۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
نیلی در کارگاه مطالعات بازار کار:

روند معکوس ورودی به بازار کار از مردان به زنان

مسعود نیلی در کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار با اعلام اینکه ورود زنان به بازار کار در سال‌های گذشته در حالی افزایش یافته که از سمت عرضه در بازار تغییری نداریم، گفت:‌ باید با ایجاد سالانه ۸۰۰ هزار شغل به مدیریت بازار کار بپردازیم.
کد خبر : ۳۷۸۵۸۹
صراط: مسعود نیلی در کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار در مجموعه تلاش وزارت کار، اظهار داشت: اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد ١٠٠ هزار شغل استفاده کنیم باید به رشد بالا و با کیفیت برسیم.

به گزارش فارس، وی افزود: از سال ٢٠١٣ شاهد تحولات در بازار کار بودیم؛ اکنون ورود به بازار کار افزایش یافته درحالی‌که سهم دانشجویان در دانشگاه‌ها رو به کاهش است.

نیلی با بیان اینکه اکنون بسیاری از جوانان تمایلی به رفتن به دانشگاه ندارند، ادامه داد: بررسی وضعیت اشتغال در سال‌های ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ نشان می‌دهد تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و اشتغال مردان افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: اما در سه سال اخیر با روند معکوسی مواجه بودیم به‌طوری‌که با ورود بیشتر زنان نسبت به مردان به بازار کار مواجهیم.

دبیر کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار افزود: با وجود اینکه نرخ مشارکت زنان در سال‌های اخیر به حدود ١٧ درصد رسیده اما ورودی بازار کار زنان بالاتر از ٥٠ درصد است.

نیلی شکاف جنسیتی را ویژگی بازار کار ایران دانست و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری آموزش عالی، زنان در سال‌های آینده نقش مهمی در بازار کار ایران خواهند داشت.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی، کمترین و بیشترین نرخ مشارکت زنان در کشور را در سال‌های ١٩٩٦ و ٢٠١٦ اعلام کرد و گفت: جوانان تحصیل‌کرده و زنان، در حال ورود به بازار کارند.

به گفته وی، اکنون نرخ مشارکت اقتصادی زنان در دیگر کشورها بسیار بالاتر از کشورمان است.

نیلی با بیان اینکه حضور زنان بالای ٣٠ سال در بازار کار افزایش یافته است، خاطرنشان ساخت: درحالی‌ که جهت‌گیری تقاضای کار به سمت زنان است اما در بخش عرضه کاری نکرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه باید سالیانه بیش از ٨٠٠ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم، افزود: در سال‌هایی با رشد بدون اشتغال و در دورانی با اشتغال بدون رشد مواجه بودیم؛ بنابراین نیاز به رشد فراگیر داریم.

نیلی تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.
برچسب ها: اشتغال