۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸

تفحص از شورای عالی ایرانیان تعطیل شد

یک عضو هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور از برگزار نشدن جلسات این هیئت در یک ماه اخیر خبر داد و دلیل تعطیلی جلسات را غیرفعال بودن و وجود مشکلات ساختاری در شورای عالی ایرانیان عنوان کرد.
کد خبر : ۳۷۳۱۷

به گزارش صراط، سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت و عضو هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت تفحص از این شورا گفت: جلسات هیئت تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور یک ماه است که برگزار نمی‌شود.

وی افزود: البته جلسات متعددی در رابطه با تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان برگزار شده بود که در آن جلسات مسئولان ارشد این شورا در مجلس حضور یافته توضیحاتی ارائه کرده و اعضای هیئت نیز با حضور در محل شورا، به بررسی موضوع پرداختند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: تفحص از این شورا اگرچه در حال پیگیری است، اما بیش از یک ماه است که کار تحقیق و تفحص متوقف شده و ما در جریان آخرین وضعیت آخرین اقدامات نیستیم.

آقازاده در بیان دلایل توقف تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: این مسئله تا حدی به موضوع غیرفعال بودن و وجود مشکلات ساختاری در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور مربوط است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز موضوعی که هیئت تحقیق و تفحص در مورد آن به جمع بندی رسیده باشد، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در جلسات ابتدایی، هیئت تحقیق و تفحص به یکسری گزارشات در رابطه با شورای عالی ایرانیان دست یافت ولی این گزارشات باید جمع ‌بندی نهایی و پیگیری شود.

برپایه این گزارش، تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پنجم آبان‌ماه سال گذشته توسط مجلس تصویب شده است، با این حساب 348 روز از مصوبه اولیه مجلس می‌گذرد.