۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

طرح اسراییل برای شبیه‌سازی نبرد با حزب‌الله +تصویر

کد خبر : ۳۶۵۱۳۸
صراط: رژیم صهیونیستی از طرح خود برای ساخت بزرگترین مرکز نظامی جهت شبیه‌سازی نبرد با حزب‌الله لبنان رونمایی کرد.

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از نقشه احداث یک مجموعه نظامی تمرینی جدید در بلندی‌های اشغالی «جولان» جهت آمادگی و شبیه‌سازی نبرد با حزب‌الله لبنان رونمایی کرد.

«عیناو شالِو» فرمانده جوخه پیاده نظام ارتش اسرائیل گفت تاسیسات «اسنیر» برای آمادگی نظامیان صهیونیست در جنگ شهری شامل مبارزات زیرزمینی تا پایان سال آینده ساخته خواهد شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد طی سال‌های آینده 3 تاسیسات مشابه ساخته خواهد شد، اما تاسیسات اسنیر پیشرفته‌ترین مرکز تمرینات نظامی شهری خواهد بود.

برخلاف مراکز تمرینی شهری معمول که فقط پیاده نظام می‌تواند در آن تمرین کند اما تاسیسات اسنیر به قدری گسترده خواهد بود که جوخه‌های زرهی (از جمله تانک) و تیم‌های مهندسی نظامی نیز می‌توانند در این روستای لبنانی شبیه‌سازی شده حضور داشته باشند.

مقام نظامی مذکور در این باره توضیح داد: «ما می‌دانیم که در نبرد آینده، تانک‌ها وارد روستاهای لبنان خواهند شد. نیروهای زرهی ما باید برای عملیات در محیط شهری ناهموار آماده شوند.»

شالِو، تاسیسات اسنیر را که برای شبیه‌سازی تونل‌ها و سنگرهای حزب‌الله، بخش‌های زیرزمینی نیز خواهد داشت؛ «چیزی نه کمتر از یک انقلاب» توصیف کرد.

وی تاکید کرد: «ما از نزدیک مشغول مطالعه تاکتیک‌های حزب‌الله هستیم. ما نیروهایمان را آماده می‌کنیم تا مانند حزب‌الله لباس پوشیده، عمل و فکر کنند.»

خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید