۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
دردسرهاي مردم در مراكز تأمين اجتماعي ادامه دارد

زنبيل گذاري مردم براي درمان!

انگار دردسرهاي مردم در مراكز تأمين اجتماعي تمامي ندارد و همچنان بايد شاهد صف‌هاي طولاني و ساعت‌ها انتظار در آزمايشگاه‌ها و مراكز تحت پوشش تأمين اجتماعي باشيم.
کد خبر : ۳۶۳۸۲
انگار دردسرهاي مردم در مراكز تأمين اجتماعي تمامي ندارد و همچنان بايد شاهد صف‌هاي طولاني و ساعت‌ها انتظار در آزمايشگاه‌ها و مراكز تحت پوشش تأمين اجتماعي باشيم. 

اين روزها فقط كافي است براي چند دقيقه به ويژه در ساعات صبح به يكي از مراكز تأمين اجتماعي محل اقامات خود مراجعه كنيد تا با صحنه‌هايي از صف‌هاي طولاني زن و مرد، پير و جوان و دختر و پسر مواجه ‌شويد كه در انتظار گرفتن نوبت براي پزشك يا آزمايشگاه هستند و در برخي موارد، درگيري‌هاي لفظي و حتي فيزيكي بين  مراجعه‌كنندگان به وجود مي‌آيد. 

اين درحالي است كه به دليل پوشش گسترده خدمات سازمان تأمين اجتماعي روز‌به‌روز به تعداد متقاضيان و مراجعه‌كنندگان به اين مراكز افزوده مي‌شود و در مقابل، خدمات مراكز و تعداد آزمايشگاه‌ها و مراكزدرماني اين سازمان ثابت است. 

هر كس زودتر زنبيل گذاشت!
نكته قابل توجه در اين مراكز اين است كه به تازگي برخي مديران مراكزدرماني تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي براي فرار از خدمات رساني به مراجعه كنندگان، از آنها خواسته‌اند كه براي گرفتن نوبت پزشك يا آزمايشگاه تنها در ساعات اوليه صبح مراجعه كنند.
جالب اينجاست كه همين مديران به صورت روزانه براي خود تعداد مراجعه‌كننده تعيين مي‌كنند و دراصطلاح به تعداد مشخصي از مراجعه‌كنندگان نوبت آزمايشگاه و پزشك مي‌دهند! 

بيمارستان‌هاي ميلاد و معيري پرچم‌دار سردرگمي مردم
طبق گزارش‌هاي ميداني خبرنگار «جوان»، درساعات اوليه صبح مراكز درماني تأمين اجتماعي شاهد صف‌هاي طولاني مردم حتي قبل از باز شدن درها است، به صورتي كه بيمارستان‌هاي ميلاد در غرب و معيري در شرق پايتخت پرچم‌دار سردرگمي مردم هستند و بسياري از بيماران از ساعات اوليه صبح پشت در‌‌هاي اين مراكز صف مي‌كشند. 

محمد نجفي، ۵۷ ساله يكي از مراجعه‌كنندگان به بيمارستان معيري تهران است. نجفي در گفت‌و‌گو با خبرنگار«جوان»، با بيان اينكه از ساعت چهار صبح براي گرفتن نوبت آزمايشگاه به اين مكان مراجعه كرده است، مي‌گويد: در بيمارستان معيري به طور ميانگين روزانه ۵۰ تا ۶۰ نفر براي يك آزمايش ساده خون مراجعه مي‌كنند - آزمايشي كه تنها چند دقيقه انجام آن زمان نياز دارد- اما در اين مركز تنها ۴۰ نفر به صورت روزانه مي‌توانند به آزمايشگاه مراجعه كنند. اما اين تمام ماجرا نيست و درگير شدن مراجعه كنندگان با كادر اداري مراكز درماني و برخورد نا‌مناسب برخي از كارمندان، دردسر‌هاي مردم را دو چندان افزايش داده است. 

تأمين اجتماعي و مشكلاتي كه پايان ندارد
مشكلات مراجعه‌كنندگان در مراكز درماني تنها گوشه‌اي ازمشكلات اين روزهاي سازمان تأمين اجتماعي و سازمان‌هاي تابعه است. درآن سوي ماجرا نبود ساز و كار لازم براي ارائه سابقه بيمه به بيمه‌شدگان و رفت‌و‌آمدهاي ناشي از اين موضوع به اين مراكز مشكلات و دردسر‌هاي مردم و افراد تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي را دو چندان كرده است. 

علاوه بر اين، درگير بودن سازمان تأمين اجتماعي با برخي مسائل حاشيه‌اي از جمله مسائل مالي و قراردادهاي تجاري باعث شده تا مديران اين سازمان از اولويت اصلي خود كه همان خدمات رساني به مردم است، غافل شوند.
علي البرزي

برچسب ها: تامین اجتماعی