۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

سخنان ضدسازش رهبری در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه

رهبر انقلاب اسلامی ایران در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه بر نفی سازش، خطرات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، ادامه روند مقاومت، وحدت گروه‌های فلسطینی و لزوم هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان علیه مقاومت و انتفاضه تأکید کرد.
کد خبر : ۳۶۲۴۱۱
صراط: رهبر انقلاب اسلامی ایران در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه بر نفی سازش، خطرات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، ادامه روند مقاومت، وحدت گروه‌های فلسطینی و لزوم هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان علیه مقاومت و انتفاضه تأکید کرد.

به گزارش فارس، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه‌ فلسطین (که سوم اسفند 1395 برگزار شد) هدف فتنه‌ها و جنگ‌های داخلیِ تحمیلی در منطقه را کمرنگ شدن حمایت از آرمان مقدس آزادی قدس خواند.

او با تأکید بر لزوم پرهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی از ورود به اختلافات قومی و مذهبی و اختلافات داخلی کشورها گفت: همه‌ی جریان‌های اسلامی و ملی، موظفند در خدمت آرمان فلسطین قرار گیرند و عمق رابطه‌ی جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت فقط به میزان پایبندی آنان به اصل مقاومت مرتبط است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «khamenei.ir»، ایشان با اشاره به اثبات نادرستی طرح‌های قبلی «سازش» و تلاش‌های اخیر دوست‌نمایانی که به‌دنبال انحراف مقاومت و انتفاضه و هزینه کردن آن در معاملات سرّی با دشمنان هستند، تأکید کردند: مقاومت هوشمندتر از آن است که در این دام فرو افتد و انتفاضه‌ی سوم به‌اذن‌الله شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد و تلاش برای آزادی فلسطین باید محور وحدت همه‌ی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه باشد.

ایشان، پاک شدن این صفحه‌ی ناپاک از تاریخ را همچون دیگر صفحات آلوده، از وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی در قرآن کریم برشمردند.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه وجود بحران در چندین کشور اسلامی منطقه موجب کم‌رنگ شدن حمایت از مسئله‌ی فلسطین و آرمان مقدس آزادی قدس شده است، گفتند: توجه به نتیجه‌ی این بحران‌ها، به ما تفهیم می‌کند که قدرت‌های سودبرنده از آن کدامند.

ایشان افزودند: آنانی که رژیم صهیونیستی را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی‌مدت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند، اینک نیز در پس فتنه‌های موجود قرار دارند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متحدان اصلی آن به‌ویژه آمریکا حاکم شده است، افزودند: در این شرایط مشاهده می‌شود که اندک‌اندک، فضای جهانی به‌سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی میل می‌کند.. .

مواضع ضد سازش رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای انتفاضه‌ی کنونی در سرزمین‌های اشغالی را که برای سومین‌بار آغاز شده است، مظلوم‌تر از دو انتفاضه‌ی قبل، اما حرکتی درخشان و پُرامید ارزیابی کردند و گفتند: به‌اذن‌الله خواهید دید که این انتفاضه، مرحله‌ی بسیار مهمی از تاریخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد.

ایشان افزودند: آن روز که با ادعای نادرست واقع‌بینی و ضرورت پذیرش حداقل حقوق برای جلوگیری از ضایع شدن آن، طرح‌های سازش به‌طور جدی مطرح شد، ملت فلسطین و حتی جریان‌هایی که نادرستی این دیدگاه برایشان از پیش اثبات شده بود به آن فرصت دادند.

ایشان با اشاره به تأکید همیشگی جمهوری اسلامی ایران بر نادرستی این نوع روش‌های سازشکارانه و آثار زیان‌بار و خسارت‌های سنگین آن‌ها، خاطرنشان کردند: فرصتی که به روند سازش داده شد، آثار مخربی در مسیر مقاومت و مبارزه‌ی ملت فلسطین به همراه داشت، اما تنها فایده‌‌ی آن، اثبات نادرستیِ تصور واقع‌بینی در عمل بود.

رهبر انقلاب در بیان اشکالات و خسارت‌های طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی، گفتند: مشکل روند سازش فقط در این نیست که با کوتاه آمدن از حق یک ملت، به رژیم غاصب مشروعیت می‌دهد، که خود خطایی بزرگ و نابخشودنی است، بلکه مشکل در آن است که اساساً هیچ تناسبی با شرایط کنونی مسئله‌ی فلسطین ندارد و خصلت‌های توسعه‌طلبانه و سرکوبگرانه و آزمندانه‌ی صهیونیست‌ها را در نظر نمی‌گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، اثبات نادرستی ادعاهای مدعیان سازش را موجب ایجاد نوعی اجماع ملی در مورد روش‌های درست مبارزه برای احقاق حقوق ملت فلسطین دانستند و گفتند: اینک مردم فلسطین در کارنامه سه دهه‌‌ی گذشته‌ی خود، دو الگوی متفاوت را تجربه کرده‌اند و میزان تناسب آن با شرایط خویش را دریافته‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دستاوردهای عظیم الگوی مقاومت قهرمانانه و مستمر انتفاضه‌ی مقدس در مقابل روند سازش، هجوم به «مقاومت» و مورد سؤال قرار دادن «انتفاضه» از سوی مراکز معلوم‌الحال و دشمنان را به‌علت همین دستاوردهای برجسته دانستند و افزودند: از دشمن انتظاری جز این نیست، زیرا به درستیِ این راه و ثمربخش بودن آن وقوف کامل دارد اما گاه برخی از جریان‌ها و حتی کشورهایی که در ظاهر ادعای همراهی با مسئله‌ی فلسطین را دارند و در حقیقت درصددند تا مسیر درست این ملت را منحرف کنند، به مقاومت حمله می‌کنند.

ایشان در تبیین ماهیت ادعای این جریان‌ها و کشورهای دو رو، گفتند: ادعای آنان این است که مقاومت در پی چند دهه از عمر خود، هنوز نتوانسته است آزادی فلسطین را محقق سازد، پس این روش نیازمند بازنگری است!

آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این ادعا گفتند: درست است که مقاومت هنوز نتوانسته است به هدف غایی خود یعنی آزادی کل فلسطین دست یابد، اما توانسته است مسئله‌ی فلسطین را زنده نگه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سؤال کلیدی که «باید دید اگر مقاومت نبود، اینک در چه شرایطی به سر می‌بردیم؟»، مهم‌ترین دستاورد مقاومت را «ایجاد مانع اساسی در برابر پروژه‌های صهیونیستی» خواندند و خاطرنشان کردند: موفقیت مقاومت در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن است، یعنی توانسته برنامه‌ی اصلی رژیم صهیونیستی را که سیطره بر کل منطقه بود، به شکست بکشاند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مقاومت، رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر نکرده بود، اینک شاهد دست‌اندازی آن به دیگر سرزمین‌های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم.